Evy rockar!

 
Hello folk!
 
 "I tid av forntida Gudar, krigsherrar och kungar, ropade ett land i kaos efter en hjälte. Hon var Xena, en mäktig prinsessa smidd i stridens hetta. Kraften.. Passionen... Faran. Hennes mod skulle förändra världen . "
 
 Citat från Xenas vinjett... Önskar jag har DET! Känner mig snarare mer en sliten nervös virrig nybliven morsa! Haha! Min mamma har varit här i en vecka och hjälpt oss otroligt mycket med hushåll samt gav mig stöd och tips när jag ammade Evy. Mina bröstmjölk går upp och ner, rädd att det går tydligen i finska arv hos mormors sida - många har svårt få tillräckligt med bröstmjölk. Ja nästan alla kvinnor i vår släkt har det problemet förutom min äldsta moster. Ja tur för henne! =)  Om det ser ut så, risken finns det blir småningom mjölk ersättning för Evy. Trist! Men ja vi får se på torsdag då hon ska mätas och vägas hos BVC sköterskan om vikten visar nåt. Själv hoppas jag självklart på amningen ska gå bra men ja... man får göra bästa av det! =)
 
  
TH: Jag och Evy igår natt, ammade och bytt blöjan.
TV: Evy och hennes mormor!
 
Nu kliar det förbannat därnere - förmodar att stygnen börjar självlossna och skadan läker sakta men säkert. Jag längtar efter man har läkt färdigt så slipper man oroa sig eller vara försiktig osv. Läkningen kan ta tid, enligt läkaren kan det ta 2-3 månader i värsta fall. Man får ha tålamod!!! =)
 
  
Evys första upplevelse med nappen. Hon funderade lite över om hon skulle gilla eller dissa det? =)
Att sova på pappas mage är mysigt!
 
 Jag lovar skriva sen förlossningsberättelse, i lagom lång text jag kan så ni slipper stöna " så här känns det verkligen så lång tid att föda barn som att läsa om det?!" Hihi!
 
 Katterna har så länge varit snälla mot Evy. Tova Sol är cool. Marco låtsas att hon inte finns. Marco är känslig så jag är inte förvånad att det kan ta tid för honom vänja sig. Han får finna i det på egen takt. =) Tova Sol är alltid smart, hon tänker och förstår saker snabbt. Henne är jag inte orolig över. Förrigår spydde hon upp en stor hårboll på vardagsrumsmatta. Jag var lite orolig eftersom hon åt inte mycket, tänk om hon mår inte bra eller en hårboll på gång? PUH, det sista var bättre! =) Inte lätt med en gammal katt, man oroa sig om de blir sjuka. Tova Sol ska bli 14 år till sommar. Lilla krutgumma!
 
Haha! Känner igen mig i det! Ungefär som alla kommenterar över Evy. " Hon liknar dig... hon liknar Tommy... osv..."
 
 Nä ska snabbt kolla genom mail sen ska jag ta lite tupplur för att orka med nattens äventyr! Evy sover inte alltid efter amningen. Gäsp...!
 
 
Dagens foto på Evy! Hon kan rocka hon också! =) 15 dagar gammal på bilden.  ♥
 
 Ha det bra, folks!
 
 
 
 
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Neta

Underbara bilder, Vännen! JAAA... Det har hänt så mycket, nya rutiner kommer in. Du kommer att klara det GALANT! Låt tiden få sin :). Du är en supermorsa redan <3! KRAAAAAAM <3

2013-04-02 @ 21:55:15
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Annette

Såååååååå söt! Och redan teckenspråkig I Love You. Rund o go i kinderna också så hon svälter åtminstone inte. Hälsa mormor så gott också. Kram

2013-04-03 @ 17:11:26
Postat av: Anna Fiona

Alltså den sista bilden var ju bara bäst!!! Fiiiin! :) skönt att höra att det går framåt med saker och ting :) har ni vågat er ut med barnvagnen nåt eller är ni hemma hela tiden?

2013-04-03 @ 19:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0