Farväl Manillaskolans byggnad...

Hej hej!
 
 Oj tiden rusar iväg! Har varit hos BVC med Evy i torsdags. Hon har tappat i vikt trots vi ammade hela tiden, så BVC sköterskan rekommerar ge henne lite mjölkersättning efter jag har ammat och om hon är inte nöjd så kan man ge det. Ska försöka väga henne igen nu på måndag och se om det förbättrats. Problemet är hur jag ska dit med Evy? Läkaren har gett mig stränga order inte lyfta mer än 5 kg på 4-6 veckor. Och min bil är fortfarande utlånat till min kära mamma som ska komma hit på måndag KVÄLL! Typiskt va? Får kolla lite runt med vänliga vänner om nån kan ställa upp o hjälpa mig o lilla Evy till BVC. Hoppas! =)
 
 Ja idag har jag suttit vid datorn och sett direktsändning via Nyhetstecken hemsida, farväl Manilla. Manillaskolan går inte under nej, men de ska flytta till annan byggnad så många vill säga farväl till Manillaskolans byggnad. Skolan har stått i 200 år, så tänk hur många elever har gått där?!?  Nu ska nån hörande skola ta över till hösten. FNYS! Pär Aron Borg lär nog vända i sin grav!
Men programmet de anordnade i Kyrksalen var jättebra och fint! Lite historisk berättelse av Pelle Kanbjer - vem annars som vet mycket om Manilla? =) Samt vackra teckenspråkssånger framfört av Susanne Egebrink! Den sista sången var vackert och mycket passande som avslut ;"Långsam farväl" ...mina ögon var inte torra då. Hihi! Själv vill jag gärna åka dit, träffa andra och säga "farväl" men Evy är för liten så det blir ingen resa. Tur direktsändning via Nyhetsteckens hemsida räddar det så man kan titta lite på det! TACK! =) 
 
 
Bilden togs från Google. Jag gick i Manillaskolan 1987-1997.
 
 Ja, Evy sover nu. Hon har ammat och hon var inte riktig nöjd hela förmiddag. Vid lunch gav henne ersättning. Ändå var hon inte nöjd. Ehum? Gav mer ersätttning SÅ slocknade hon! Vilken matvrak. Hihi! 
 
Jag och lilla prinsessa Evy! ❤

 Trevlig helg!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2013-04-14 @ 20:06:24
Postat av: Dara

<3

2013-04-14 @ 20:07:26
Postat av: Neta

Jaaaa, Susanne e bääääst! <3 såg på den också. Men det blir bra för framtida undgomar. Ja, vilken underbar bild på er! <3 Skönt att höra att allt va okey idag mä! PUSS!

2013-04-16 @ 00:12:22
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0