Lill-tomaten vs katterna!

Hello hello!
 
 Förrförra helgen skulle man utställa Marco söndag den 3:e feb! Men det blev inget. Dumma jag som fick plötsligt en ryck på en lördag att städa förrådet i källaren med min make vilket slutade med söndag jag vaknade med jätteont i ryggen! Sov inget vidare bra natt heller pga ryggen. Så man fick tvungen stanna hemma. Suck! Marco däremot är nog lycklig slippa det! Hihi! Nåväl! Gjort är gjort. Tråkigt men man får finna i det.
 
 Tisdag 5 feb har man varit på sista föräldragruppen. Nu är det uppehåll tills alla har fött barn så ses vi igen! Jag är sist i gruppen som ska föda. =) Så alla får liksom vänta snällt på mig. Hahahaha!
 Efter föräldragruppen jobbade jag, sen på kvällen åkte jag och maken med Marco till Hund och kattkliniken i Bista för att vaccinera honom. Det finns drop-in på tisdagkvällar fram till kl 19. Jättebra!
Marco glodde med stor intresse mot en liten carinterrier, som tittade gärna tillbaks. Det blev stirr-hälsning. Ingen skäll eller så. De verkade gilla läget. Okej! Hihi! Inne hos veterinären fick Marco ett spruta i nacken som han märkte verkligen ingenting. Sen skulle vi stoppa in honom i buren och åka hem. Vill han? NEJ! "Varför det? Vi kom ju hit nyss!" Men jag o maken lyckas iallafall till slut ta in honom i buren, väl hemma satt han där i hallen och såg lite förvånad ut. " Ehh, är vi hemma nu? Redan? Vad är det bra till för?"
 Jag trodde han skulle dansa av lycka. Tydligen inte. Men sen fick katter sin kvällsmat, då var allt som vanligt igen.
 
 Nyss helgen hade man stortvättat massor lakan, gardiner och kläder. *PUH* Nu är tvättkorgar tomma. Skönt! Sen möblerade vi om litet i vardagsrummet. Igår kom min snälla underbara arbetskollega förbi hos oss och hjälpte min make bära ner ett par hyllor till förrådet. Jag får inte ens bära enligt Tommy. Jag kan snubbla i trappan osv osv... =) Tack A-F att du ställde upp igår! ♥
 
 Nu är det inte mycket kvar som måste fixas. Sen får vi sitta och längta efter soffan som kommer den 4 mars! Då är jag hemma och öppnar gubbar som bär in soffan. Jag står bara där och fladdrar med ögonfransar och visa vart soffan ska stå. Eftersom min semester börjar då, om allt ser ut så! =)
 
  
Jag och Lill-tomaten, vecka 34. Fotot togs i fredags!
 
 Min mage bara växer och växer. Jag sov kasst inatt, Lill-tomaten hade bestämt sig vara pigg halva natten! Gäsp... hoppas kommande natt får jag sova något. Jag lyckas bara somna 3-4 timmar. Men känner mig ganska OK idag på jobbet, tack och lov!
 
 
 Hmmm? Vad det jag hör? Kanske är det min lill-matte/lill-husse? Kommer vi leka mycket? Blir vi bra kompisar? Jag lovar vara en snäll katt, jag brukar vara snäll så är det så!
 
 
 
Marco gillar ligga på min mage och softar, ibland bredvid om det känns obekvämt. Min make gillar inte det. Han blir liksom lite nervös om ungen tar skada av det. Nääädå! =)
 
 
Mysigt att ligga på husses ben är inte så dumt har en viss drottning märkt! Det är omöjligt ligga hos matte ibland när hennes mage är i vägen! Tur för Tova Sol att snälla husse låter henne ligga där, helt perfekt liggläge för drottningen! =)
 
 Nu helgen ska min kära mor komma och hälsa på! ♥
Längesedan sist jag träffade henne. När var det...? Hmm hmm... någon gång i höstas? Tror då vi hämtade hem Tova Sol!
 
 Skriver jag allt underbart med att vara gravid? Det finns brister också. Kolla mina vackra sexiga fötter!
 
 
Suck, svullna fötter.. underbart! Jag får svullna ben också men stödstrumpor hjälper jättebra! Skönt! Fötter går det upp och ner. Fotot togs i söndags då det var värst! Bläh! Tur man fick lite fotmassage av maken!
 
 
 
 Ha skön tisdagkväll! =)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: pezze

o herre mi jezus..
vilkasvullna fötter... :O
stackars dig gumman... :*

o vilket stor magen du har nu.. snart e det dags för lillfröet att ploppa ut o ställa till besvär för er på nätterna.. hihihi ;)

kram på dig gumman!!!

Postat av: Linda

Vad fin du ser ut med din runda mage:).

2013-02-12 @ 22:04:42
URL: http://www.nakit.webblogg.se
Postat av: Neta

Heja Frida Heja Frida =)) skönt med semester snart, o ny soffa, o allt fixat innan bebisen ankomst! =))
KRAM

2013-02-13 @ 14:52:34
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0