5445 gram kärlek!

Hejhå!
 
Nu har man firat midsommar klart - vår midsommar var alldeles lugnt! Vi valde vara hemma med katter och åt gott. Min make tog en öl till middag och jag valde alkoholfritt vin Chapel Hill. Gott gott! =)  Evy busade, åt, sov som hon skulle.
 
I tisdags har man varit hos BVC. Nu är prinsessan 57,5 cm lång och väger 5445 gram. Hon fick även två st sprutor. Självklart blev hon inte glad men det gick fort över sen var hon som vanligt igen. Jag som var beredd på storgråt och dramatik från en liten dramaqueen så jag blev förvånad! Hihi! Tänk, nu är hon tre månader gammal!
Hon börjar kunna greppa saker. SÅ det gäller se upp håret, har hänt ett par gånger hon greppade mitt hår. Aj aj!!! Släpp! Evys min såg ut ungefär "va?"  Släpp släpp.. ajajajaj.. sen har hon mina hårstrån i hennes lilla lilla näve. Puh! =) Så jag får ha hästsvans tills jag har tid och ork gå till frissan.
 
I onsdags var det mitt tur åka till doktorn. Till SMVC (specialmödravården) de kallar alltid alla patienter som har fött barn och drabbas av sfinkterruptur, för att kolla hur gått med läkningen. Läkaren säger min är färdigläkt bara den lilla sårflik som jag har problem med - om det inte visar någon förbättring inom tre månader måste jag uppsöka Kvinnokliniken så de ska försöka pensla ihop såret eller klippa bort mer hud bero på hur det ser ut. Nu ber jag en tyst bön; snälla läk nu den här gången!!! Jag har umgåtts för mycket med gynstolen så jag tycker det räcker nu tills det är dags för cellprov. =)
Under tiden jag var hos läkaren har Evys snälla gudmor varit barnvakt kort stund utanför i väntrummet. Efter SMVC åkte vi hem till gudmodern och umgicks, samt hälsa på hundarna igen. Evy älskar Rosa! Hunden är jätterolig att se på, inte undra på eftersom Rosa är en harlekin så hon har skojiga fläckar som Evy kan sitta och studera! ;)
 
 
Evy, gudmor Neta, och Rosa
 
 Ungefär om en månad blir det dop för Evy! Skönt få det översökat sen, då kan vi ta lugnt. Först bröllopet, sen graviditeten, Evys nedkomst och nu dopet. =)  Självklart aldrig helt riktigt lugnt när man har en envis pigg unge!
 
  Hahaha, pappa är rolig!
 
 
Prinsessan softade på min knä för några dagar sedan. Söt body hon har, fick av sin andra gudmor som är min svägerska. Om ni har svårt se riktigt vad det är nåt - en känd saga om troll av John Bauer tror jag.
 
Min make längtar hårt efter semestern, som börjar vecka 28. =)
 
 
Jaha ja, ibland kan man hitta prinsessan så här på morgonen, allt där gjorde hon alldeles själv! Jag brukar fråga henne " sov du verkligen bra?" =)
 
 Kram från oss!
 

Kommentarer
Postat av: pezze

den där bodyn med troll på va faktiskt fin.. känner igen stilen på målningen... trooorrr jag haft en sån bild/målning av den där konstnären.. :-)
kan förstå att tommy längtar efter semester så han kan få varah hemma o umgås med er o slippa pendla fram o tillbaks te sitt jobb o så!!! :-)
kramixx o pöss på dig/er!!

2013-06-23 @ 21:30:08
Postat av: Neta

Söta bilder :). Ja, tiden går ofattbart fort, kommer ihåg hon va såå liten som en liiten nyfödd o nu va - stor o stor blir bara större ;). Mer att älska tillochmed ;).
Heja Evy, nu blir det massa roliga saker i framtiden! <3

2013-06-25 @ 09:00:14
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0