Nappen eller tummen?

Hejhej!
 
 När Evy föddes såg jag direkt hon har en stort sugbehov. Hon vill bara suga och suga sig till sömns så jag hade ofta ont i bröstvårtorna. Hon ammar inte alltid utan börja snutta också. Gaaah!
Har kämpat få henne förstå nappen funkar också, det gick ganska OK i början men sen var hon inte alls intresserad av nappen. Bara när man går ut med barnvagnen eller i bilstolen då accepterar hon nappen lite aning bättre.. Mina bröst fick vila ibland, skönt. 

 För ett par veckor sedan har hon upptäckt något bättre än dumma napp, nämligen tummen! Nappar har vi inte använt på länge nu.
 
 
Zzzz... Tummen är gott! Där lilla fläcken på Evys kläder, ehum... jag råkade tappa lite blåbärspaj. Jag åt samtidigt jag ammade henne, inte alls smart gjort. Fniss!
 
Hoppas det går lätt få henne sluta med tummen sen när hon blir lite större. GULP! Eftersom jag hade himla svårt sluta med det. Håller tummarna hon är duktigare än vad jag var! =)
 
 Ha det bra!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Neta

Heja Evy, Heja Mamma Frida, heja hejaa på er båda. Tummen är bättre ;) OCH blåbärspaj är underbart gott att njuta av;)!

2013-06-04 @ 07:52:47
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0