Buffe och taxfree

 Hejhej!

 Nu ska jag uppdatera från min kära båtresa som jag har åkt med i lördags och kom hem i söndags kväll. Hoppas bara blogghemsidan är snäll och inte bråkar så kan jag uppdatera ikväll utan problem. *håller tummarna*

 I lördags for vi med bussen, till båt Viking Line Cinderella. Var där ganska tidigt än beräknat. Så våra busschaufför hade foten i gasen hela tiden eller vad?

       Iver     
 Jag i bussen, mot Viking Line. Snacka om vilken IVER! *S*

                       
    Väntan  
 Långa väntan, på att vi får stiga ombord. Var där i nästan tre timmar!

  Ja snacka om lång väntan, till slut fick vi gå ombord. Halleluja! Väskor i hytten, sen raka vägen mot Buffet. Vi och våra buffe-besattheten! Vi pratade hela tiden om buffe, hur hungriga vi var! 

 Buffe   buffemat
 Karin visar hur gott det är! Vi delade bord med två andra okända par, ena par var tända på varandra så vi 
antog de skulle visst ha roliga nöje sen i hytten. Andra par var lite bistra men kanske är de bara sån?!
 Bilden på Karros tallrik är hennes efterrätt. Mums! Glass och nåt till... vad vet jag?

 
Därefter var vi raka vägen till taxfree och handlat, så mötte vi min syrra Miriam och hennes kompis Malin. De bor på hytt 2020. Lätt att komma ihåg än vårt, som är 6014. =) Men vårat har fönster!  Och finare självklart, det är A-hytt. =)

 Efter taxfree, och några kronor fattigare gjorde vi oss fina inför kväll med vin och skvaller! 

 Finklädd   Nykter  Festdags
 Karin visar sin sexiga sida. Vi båda tar kort på varandra, nyktra innan vi öppnar vin... En liter vin! *Party!*

 Behöver jag inte säga att jag blev full?!? Jag var också rätt trött, så jag fick lite minnesluckor från kvällen. Hade besökt hytt 2020 och säga hej till syrran men ingen öppnade. Boring! :) Vill ju säga hej o se hur de bor... 

 Minneförlust   Snygg bild men jag minns inte att jag tog kortet! *Full med bra skarpsyn!*

 På morgonen var jag bakfull. Ojoj. Vi drack inte annat så tack och lov, annars skulle det bli FÖR mycket. Såg att vi var vid Åland, klockan visade runt 8 tiden i svensk tid. 
 Tog kort på utsikten och Karro som sov sött, sen vilade jag mig lite till innan jag klev upp och duschade.

 Ålandutsikt  Sömntuta  
  Åland!                                             Visst sover Karro sött? =)

 Jag vaknade och tog bild igen, då var vi ute i HAVS.. okej okej.. i Östersjön att vara petnoga. Jag packade ölburkar, vissa fick hamna i min ryggsäck pga plastbrist bla... så började det lukta öl-lukt. IHHH, fick packa upp och fann en jävla öl som rann. Morr morr, hytten luktade öl. Inte kul när man är bakfull...
   
 Ute på havet  Jävla öl  Packning
 Ute i havs....                                     Jävla öl som inte höll!              Min fina packning. *S*

 Vi åt 'frukost' i snabb sväng, kollat i taxfree efter häxvrål som Karro skulle köpa till Neta, men vi fann inte. Blinda eller..??? 
 DäckvitelseJagOjsan
  Ute på däck. Fin väder!! Ahhh, vill inte komma fram till Stockholm! 

 Vi åt på en fin restaurang med svindlande priser! Folk med svaga hjärta och låg ekonomi bör inte rekommeras gå dit. Hamburgare för 90 kr, visst svider det? Restaurang är jättefin, med bra utsikt!

 Fin restaurangHamburgare
  Hamburgare var god och utsikten fint, man såg många måsar flög förbi. 

  Sen hann jag ta lite turkisk peppar snaps, på FunClub, njöt av smaken. Älskar laktrits! Därefter sprang vi ner till hytt 2020 för att säga hej till min hopplösa syrra och hennes vän, vi hade ju inte träffat dem så mycket under resan... 

 Miriam och Malin  Min syrra Miriam och hennes vän Malin. M & M  haha!

 Då kom vi fram. Var nervös om tullvakt finns och så, jag hade köpt lite för mycket tror jag. *Gulp* Men det var grönt fram. Skönt, gick till våran buss mot Örebro. Skönt! Samt lite trist att vara framme. 

 Hejdå Cinderella  Tog bild på båten, vi satt inne i bussen och väntade på att åka.

 Väl hemma i Örebro, började det regna. Jag och Karin väntar på min gubbe Tommy ska hämta oss. Trötta, hungriga och frusna. Då kom han. Jippi. Väl hemma pussade jag Tova Sol och fick veta all rapport från kattvakten Räkan. Tova Sol har varit snäll. Bra! =)

 Min Tommy    Hemma
 Min pojkvän Tommy                       Nu har jag öl och vin, samt jägarmeister så det räcker en tid framöver!

 Tack Räkan och Tommy för allt! Ni är guld värda!

 Ikväll hade jag NICE med N & N, alltså Neta och Nelker. *S* Tog ett par öl, pizza och kopplade av höstvärmen. Jag blev lite berusad som gick över fort sen. Tack för kvällen, N & N, samt tack för ölen!  
 Neta , ses imorgon bitti i bussen! Som vanligt. Det blir nudlar till lunchen. Duktiga jag! *S* 

       Ha det bra! Snart är det dags för mig natta!  Zzzzzzzzzzz.  


    
       

Kommentarer
Postat av: Neta

Haha, M & M det var BRA! *s* .. suck... hoppas detta här kommer med Bloggen det är ju så cp med det här ibland, bloggen funkar INTE alltid på kvällarna/nätterna .. Bahaa! Opsan, klockan är 22:09 och det känns som 01.00 ... Inte konstigt, vi har druckit å det är så himla mörkt därute! Va ute m hundarna nyss å det va mysigt, inte så kallt, vilket e skönt .. Suck, HOPPAS du å jag kan ta och BÅTA ihop snart, tror vi får rejält skoj med att bedöma andras folks liv! du vet *oskulder* *ASG* .. PUSSKRAMKRAMKRAM

2006-08-30 @ 22:10:12
URL: http://zeta0891.blogg.se
Postat av: Neta

Förresten, du ä dum som inte nämnt våra lilla ondagskväll idag! *buhäh*
Skriv detta nu, att vi hade störtkul *ASG* annars så bevisar du att du inte hade det trevligt *s* vilket PRESS?!

2006-08-30 @ 22:11:35
URL: http://zeta0891.blogg.se
Postat av: Neta

DIGGA DIGGA DIGGA!

*asg* varsågo för ölen, nu vet ALLA hr generös jag är men tyvärr så gäller det bara för en viss Frida, altså får ingen annan en öl! *ASG* PUSSKRAM SES imorgon!

2006-08-30 @ 22:18:04
URL: http://zeta0891.blogg.se
Postat av: Räkan

Varsågod, min vän! *klappar* Tova Sol från mig.

2006-08-30 @ 22:20:06
URL: http://raakan.blogg.se
Postat av: Ärtan

Ohh låter som ni har haft bra resan! :)Jaa, har onte toitta det än!! en annat sak dök upp.. men få nog titta det snart..:)

2006-08-31 @ 10:51:16
URL: http://www.artan.blogg.se
Postat av: Maria N

Jaa det syns att ni har haft det skoj under resan,med goda mat.Ja du nämnade om dyrhamburgare det har jag åt men det va ju gott samt massa pommes..Kraam

2006-09-01 @ 16:48:41
Postat av: sofia

ja, buffe är det första man tänker på när man ska åka båt! det är i alla fall så för mig! :p måste åka d snart. vill ha BUFFE!!!

2006-09-02 @ 11:07:08
URL: http://wiksofia.blogg.se
Postat av: Fia

Hej! :) Tack för att du tyckte jackan var snygg. :) Ja, ska nog leta efter halsduken i morgon om det finns tid. Men kanske inget idé nu eftersomd et ska visst bli en varm september. Men alltid bra att ha nu om vädret skulle ändra sig. :) Ser att ni hade kul på kryssningen.. Suck, vill oxå med! Men det får bli ngn dag framöver! :) Ha en skön helg. kramkram!

2006-09-02 @ 16:52:58
URL: http://supermamman.blogg.se
Postat av: Moster

Men Frida då!!
VAra onykter på det där viset!! *s*
KRAM Moster E

2006-10-05 @ 16:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0