Min längsta natt och Netas förbannelse

 Hejsvejs!

  Här sitter jag, och skriver blogg. Inte bara det, förutom är jag SJUK också på köpet. Kul, kul!
 Jag har inte skrivit nåt blogg under veckan så jag sammanfattar ungefär hur min vecka hade sett ut.

 I måndags såg jag äntligen på säsongstart serie CSI! *applåder* Skönt bli av med CSI Miami. Boooring. Horatio är bara för mycket!!! Med hans komplex solglasögon och allt... ARGHHH! Sen måste han alltid stå där på en viss sätt med armarna på höfterna som vore han är märkvärdig på nåt sätt.

  I tisdags var jag på jobbet återigen och mötte som alltid Neta på alla lunchrasterna. Det är lite ljus i arbetslivet är luncherna! :) Eller hur, Neta? Tur var att våra arbetsplatser ligger ganska nära, så jag kunde gå över till henne och äta lunch. 
 
 I onsdags mådde Neta inget vidare. Hon sa att risken finns jag skulle bli smittad. Senare på kvällen fick jag gäster av Karin och Anna. Karro är min polare, som jag kallas för Nyckelpiga.
 Anna är Tovas förra matte som ville hälsa på och se hur Tova har det hemma hos mig.  Vi åt god mat, satt och skvallrade. Tova fick lite extra uppmärksamhet. Det var mysigt. Tova kände ju igen gästerna så det var lugnt.  Anna sa hon skulle skicka bilderna på Tova. En gillar jag bäst! 

 
 Punkfrisyr, visst e' jag cool? ( Foto: Anna Y)

I torsdags ( igår att vara noga)  kände jag mig lite krasslig. Tänkte på Netas förbannelse, är jag smittad? Nejdå... Ont i halsen men det är ju inget att klaga, eller hur? =) 
MEN på kvällen, då jag kände mig mer krasslig och sämre. Halsen gjorde sig mer påmind, jag började hosta. Neej, ska inte jag bli sjuk?!?  
Lekte lite med mobilen. 

Galen matte
 Matte , börjar du inte bli galen nu? Eller går du och blir sjuk?

 Lade mig 21.30 och började läsa en bok., av min favoritförfattare Nora Roberts. 'Dödlig årgång' och läste fram till 23.30, dags för nattinatti. Tova hade somnat bredvid. Mysigt! Jag kunde inte ALLS sova, låg och vred mig i sängen. Frös och svettades samtidigt. Blängde på syrran som satt vid datorn. Min dator befinner ju i mitt sovrum. Vid 1 tiden bad jag henne stänga av datorn, men icke sa nicke. Hon hämtade täcke och täckte över sig själv + datorn! Himmel... Snacka om internetberoende! 
 Låg och slumrade till flera gånger men hade inte somnat helt. Vid halv 4 började jag få huvudvärk. Syrran hade gått och lagt sig. Jag tog treo och gnällde över mig själv. Jobba eller hemma? Karensdag.. Pengar... Jobba eller... 
 Tova blev orolig, hon förstod det var nåt fel med mig.  Hon hade kommit till mig och kollat 4-5 gånger under natten. I vanliga fall brukade hon komma och myste 1-2 ggr högst per natt.
 Jag var verkligen SJUK! Kändes som jag var spyfärdig. Vid halv 7 gav jag upp. För första gången upplevde jag här natten var DEN LÄNGSTA NATT jag hade varit med om.
 Vad gjorde jag sen? Åkte till jobbet och kämpade igenom helvetesdagen. På eftermiddagen kände jag mig någotlunda bättre. Mötte Karro, vi köpte bussbiljetterna till Viking Lines buss, ska ju åka över Östersjön nästa helg! Om nu det ska bli av. Alltid strul och strul.... Nina hade inte fått tag i nån barnvakt till hennes ungar. HJÄLP! Men jag och Karro SKA åka ändå. Vi SKA ha roligt, eller hur, K?

  Så nu har ni hängt med min vecka. I helgen ska jag krya på mig med boken och Tova Sol bredvid mig som värmer upp. Mysigt! 

      Neta - krya på dig!

 Ha't bäst och håll er friska!

Kommentarer
Postat av: Neta

YO fridy... ja du har fått min stora förbannelse ;)
ujuj inte illa menat .. TRODDE ju mest jag hade allgerier på G men nähäjaaanej det var vanlig influnensa eller vad nu man kallar detta här ....
ÖÖÖÖRK - LED av feber, förkyldning, huvudvärk, illmående, halsont och helvetes HOSTA! HOPPAS du slipper sådant (allt) på dig på 1 gång .. Fnys!
Elaka jag! ... ÄR NÅGot BÄTTRE men inte helt ...
Smittar nog inte längre de värsta e över tack o lov ... Inte vart sjuk på bra tag annars .. Återfrisknar fort ju .. hoppas jag det gör denna här gången oxå.. puzz =)
Imorgon ska ja sitta barnvakt till 3 hundar i baron ... runt 23 till 03.30 ... help men lika bra, KAN ej sova pga min hosta! *devil*
PUSSKRAM

2006-08-18 @ 20:59:06
URL: http://zeta0891.blogg.se
Postat av: Neta

Förresten så gillar jag galenskaps bild på dig som hånler eller vad nu du gjorde med Sol ;) Haha ... Puzz igen

2006-08-18 @ 21:01:49
URL: http://zeta0891.blogg.se
Postat av: Piggelin

Tja tjejen!...Krya på dej,hoppas du blir frisk snart:-D
Katten är söt å cool på bilden:-D
Kul att du ska åka båt;-) Festa och hoppa i sjön eller? Hahha:-D Nää skojar bara!...Krya på dej så du kan åka och ha kul på båten:-D
Kramisar!

2006-08-19 @ 03:04:57
URL: http://dansarengirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0