Kattrapport

Hejhopp!

 I söndags kom katter hit. Tova tog allt rätt bra. Nosade och var imponerad över man kunde gå trappor inomhus! Wow, det var verkligen nytt...
 Pelle kollade köket  om det var godkänt för hans smak. Det gick finfint. Sen på eftermiddagen var Pelle lite knispig och blev rädd, så han gömde sig under soffan. Jag vet inte om det bero på grannar eller vad...Tova verkar reagera likadant men hon är inte rädd utan förbyllad men sen äsch, ligger på kattställning och leker drottning i hennes bästa dar...
 Nu är jag ägare till vackra Tova, det känns konstigt för det känns mest som jag är bara kattvakt eftersom Pelleponken är ju där. Han ska bli hämtad på fredag, så kanske sen i helgen fattar jag att Tova är MIN.  
 
 Igår kväll var Tova pigg och jagade insekter, jag fick hjälpa henne när vissa kom för högt. Hon städade i mitt sovrum. Med en katt blir nog hemmet snart insektfri zon! :)  Har köpt kattgodis, choklad med kattmynta i. Båda gillar det skarpt.
 Pelles fall går det så här; Tugga 2 gånger, och svälj. Klart!
 Tovas del är lugnare. Hon nosar, tuggar lugnt och fint, slicka efter sig på golvet. Rent ska det vara! Hihi. 
 Pelle hade jag råkat; snubbla på, öppnat kylskåp och ojsan Pelle fick smått smäll på skalle, tagit ner Pelle från bordet. Tagit ner honom från diskbänken hela tiden. Han gör mig sysselsätt! *S* Sen måste han ha regelbundna besiktning i min kylskåp om allt är i sin ordning. Jag antar jag får godkänt? 

 Varmt varmt PHU. Ska kanske åka till Nyckelpiga och doppa min stortå i hennes pool. :) 
 
 Ha't bäst i värmen!  

 

 

Kommentarer
Postat av: Anna Y

Mysigt.. Skönt att dom har det bra hos dig, frida!

2006-07-25 @ 15:30:13
URL: http://pumaqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0