Biblioteket

Hejhej!

 Nu är det äntligen fredag. Skönt! =)

 Har jobbat idag, alltid full rulle på biblioteket. Jag arbetar som bokuppsättare på ungdom och barnavdelning samt lite grann överallt också...  I höst får man veta om jag får stanna kvar eller... *håller tummarna!*

 För några dagar sedan hade jag öppnat en bok, det händer alltid NÅT på jobbet så... då öppnade jag för att kontrollera om det var rätt bok till biblioteket, samt om ingen hade glömt kvar bokmärke eller något då ska man slänga etc, och kollar om boken är helskinnad. Ibland kunde nån ha spillt på eller vad vet man? 
 Så det flög ut två sedlar från boken och jag såg lite förvirrad på båda två sedlar. 1000 står det på! 
 Min arbetskollega som såg det också, ur hennes ögon lyste verkligen! 
- Pengar?
 Jag plockade upp och undrade vad fan.... jaså leksakspengarna! HAHAHA! Annars skulle man vara tokig som stoppar in 2000 i en bok och lämnar in?!? 

 Förra året fann jag p-piller karta i en bok. What? Samtidigt hade någon glömt läseglasögon kvar på hyllan etc. Hittade pengar, plånbok... Ja varje dag är inte alltid densamma på jobbet vilket är roligt. Jag älskar mitt arbete på bibliotek men hoppas på jag har chans att bli fastanställd där. Pengar pengar... suck... De vill ha mig men frågan är vem kan betala min lön? *GRRR*

 En gång för några veckor sedan såg jag en döv klass på besök, kanske låg-mellanstadiet någonting men iallafall... Så skulle jag lämna barnböcker och såg en flicka suddade energiskt och sen torka bort suddspår från pappret och råkade tappa suddgummin på golvet men hade inte märkt det själv. Jag fick knacka mjukt på hennes axel och tecknade;
- Du tappar suddgummin på golvet. 
Hon såg ner på golvet, och plockade upp som vanligt. Sen satte sig och skulle fortsätta med sitt arbete som hon var djupt koncenterad i men avbröt sig och såg på mig. Sneglade. Döv eller..? Hihi! Sött! 

 Nu på tisdag är röd dag - ledig återigen. Visst är det underbart? Samt är det självklart Sveriges nationalsdag. Även min lillasyrrans födelsedag. Hon brukar säga när vi var små att alla flaggar för hennes födelsedag. *S* Så hon ska bli 21 år. Tänk, tiden går fort. Det är samma syrra som jag delar bostad med. Husdjuret M. Ha ha. 

  Nej nu får det räcka här gången. Hoppas ni får en trevlig helg med sol och värme. // Bibliotektant




 

Kommentarer
Postat av: warin

där kunde du ha blivit 2000 kr rikare!!men nää!! moahahaha!!! är lite dålig idag.. hostar. förkyld.. JOBBIG! KRAM

2006-06-03 @ 11:08:55
URL: http://warin.blogg.se
Postat av: Tina

behöll du cashen? :p

2006-06-11 @ 08:09:38
URL: http://hogberg.blogg.se
Postat av: warin

När ska du blogga??? så att man kan se hur du har det?? Saknar dig juh.. puss......SMOCK!

2006-06-19 @ 20:22:18
URL: http://warin.blogg.se
Postat av: Neta

Halå Apan! Saknar dig, du måste blogga bättre! Puss & Kram

2006-06-25 @ 15:11:36
URL: http://zeta0891.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0