Sjuklig kul blogg

Hej!

 Jag är SJUK. Trist. Boring. Skit. Influensa hade visst bestämt landa här och stanna ett par dagar framöver. Nej längre tid än ett par dagar. Influensan med stor I kom i torsdags, jag kände mig lite krasslig då jag jobbade samt höll på inspelning till 'Örebro kommun informerar'... Sen tänkte jag äsch, det är inget. I fredags blev jag sämre. Jag kämpade att komma till jobbet kl 8. Hade massor kläder på mig ändå frös jag. Sen plötsligt var det jättevarmt, sen frös jag. Efter några timmar klarade jag inte mer. Va fan, jag måste hem! Bussresan hemåt var helvete, jag kände som jag skulle spy närsomhelst. Då satt det en utlänning gammal tant bredvid mig. Toppen... Då knackade hon på min axel och jag såg inte världens trevligaste människa hon har mött. Så började hon prata.
Då suckade jag och mimade vant att jag kunde inte höra. Pekade mot öronen och skakade på huvudet.
- Hör inte? Nää, sa hon.
Sen började hon klappa på min axel och tyckte synd om mig att jag är döv. Ehh? Hon skakade på huvudet och muttrade stackars människa nåt. Då brydde jag inte om henne, jag var upptagen på att koncentera mig hålla illamående i styr., Då knackade hon på min axel igen. Jaså, hon ville bara veta vad klockan är. 
 
 Hela helgen låg jag i sängen, BARA i sängen och glodde på massor från TV. Förhäxad i repris, nån komedi med Steve Martin, När lammet tystnar, Gothika, fler avsnitt av Förhäxad och en film ur min videohögen så valde jag ut ' Mitt andra jag' med Steve Martin och Lily Tomplin om jag stavar hennes efternamn rätt. Jättekul.
 Tova Sol sov för de mesta i köket, tror för all min snörvel och hostande höll henne borta. Men igår började hon titta fram, skönt! Saknar henne! =)

 Idag kände jag mig någonlunda så jag orkar lämna sängen. Och ingen feber jippi. Bara hostande som gör mig galen och snuvan sitter kvar fortfarande. Ont i halsen har jag av all hostandet. Toppen. Kände mig riktig ur form, orkade inte göra värst så mycket. Att gå till mataffär och tillbaka så är jag utmattad. Puh!
 Min kille är sju mil bort, synd. Då kunde han väl ge mig lite massage och tycka synd om mig. Hi hi!

 Nej nu ska jag sätta in lite skojiga bilder. Då består min blogg inte bara full av gnäll! *blink*

 Som ni vet är jag mycket god vän med Neta, kallas för Kossan. Ja ett kärt barn har många namn vet ni.
 Vi har vissa saker gemensamt och även våra djur.  Se här på bilderna. Först matte Neta och matte Frida.

    
 Galen Kossa och galen Apa. 

  Visst ser vi kul ut? Nu kommer våra älsklingar.

    
 Viga djur. Nilla är av ras Grand Danois som valde sova i en hmm fåtölj? Hon visade visst kan man göra
så. No problemo! Däremot Tova Sol som valde sova på dubbelsäng, ändå valde hon nästan samma metod som Nilla, fast ytan är mycket större. Gemesamt mellan dem; Vighet och galenskap!

 
Visst är det kul? Jag kollade bilderna och vips gjorde jag så här. Få se vad galen Kossa kommer att säga. *fniss* 

  Ja då får det räcka. Jag surfar vidare och hostar. Längtar att bli frisk! 

 Ha det bra! Drottningen hälsar!

Kommentarer
Postat av: Annamaria Y

krya på dig!!!;) ge en puss till tova!

2006-11-06 @ 13:18:55
URL: http://pumaqueen.blogg.se
Postat av: Moster Eivor

Krya på dig Fridolin!
Det är jättekul att läsa din blogg, du skriver så bra!

2006-11-06 @ 15:08:09
Postat av: Räkan

Jag med! men är *infektion* så jag får inte laga mat/baka åt andra, delar toa med andra, annars jag smittar andra med min elak infektion. Inte kul :( att vara sjukare.

2006-11-07 @ 08:13:44
URL: http://nogg.se/raakan
Postat av: Piggelin

Åhh krya på dej!
Hoppas du blir frisk snart!
förresten fick du min mail för nåt vecka sen?
kramis!

2006-11-09 @ 03:17:00
URL: http://dansarengirl.blogg.se
Postat av: Askungen

Krya på dig!

2006-11-28 @ 15:58:21
URL: http://askungengwall.blogg.se
Postat av: Askungen

Hur är det på jobbet där på Bibblan, och hur länge har du jobbat där, trivs du där?

2006-11-28 @ 15:58:36
URL: http://askungengwall.blogg.se
Postat av: louise du vet säkkinen hannas dotter

Heej gumman .. Det var länge länge sen man träffades . Vet du vad jag gjorde igår då den 22/3 jag tog stelkrmapssprutan .. ! Det gjorde inte ont . men nu gör det ont så här efteråt .. Aja puss på dig nu. och hälsa till tova sol . :D Puss //Louise ..

2007-03-23 @ 23:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0