Är jag död?

Hejhej!


 Vill klottra snabbt idag, innan jag fortsätter jobba. He he! Innan jag råkar glömma och åker hem, vad nu skulle jag skriva i bloggen? Typ...

 Ja, för lite mer än halvår sedan flyttade min syrra M till mig. Lite praktiskt att ha hörande i 'huset' hihi. För jag har inte ens hjälpmedel så man kan märka om det ringer på dörren/telefon osv... Orkade liksom inte fixa till och tiden bara gick... *S* 
 Men iallafall - så har M vanig telefon eftersom hon måste ju kunna ringa själv också eller tvärtom.
Ofta ringde det hem, och aha typiska telefonförsäljare. Jag har ju texttelefon och de kunde ju aldrig få tag i mig, så jag tycker det är vaddå, vad är jobbig med telefonförsäljare??? Medan min syrra blev galen.
Så ville de alltid söka efter mig. Så svarade M korthugget att de kunde inte få tag i mig eftersom jag var döv. Så de många sa ofta jaha aha....
Men en gång gick det så här.
- Hej jag söker Frida
- Det är min syster, suckade M, och ni kunde inte få tag i henne ändå.
- Varför inte?
- Hon är döv.
Så blev det tyst i andra tråden och sen sa försäljaren med allvar röst.
- Jag beklagar.
Därefter lade man på luren. Syrran min fattade inte. Va? Beklaga för en syster är döv? Efteråt fattade hon att försäljaren måste ha hört fel! Han eller hon hade trott jag var död! 
 Men skönt iallafall, så är mitt namn ur registern hos vad det nu är.. HAHA!

 Nej nu ska jag gå ner och jobba vidare. Ha det bra!

 Slutar om en timma och halvt. *LÄNGTA* Jag är så himla boksugen, har börjat läsa 'Systrarna i Clare' för andra gången. Det är tre delar i en samma bok, så alltså är den bergtjock och härlig att läsa! Skrivet av min favoritförfattare naturligtvis - Nora Roberts! =)


  Baj baj // en som uppestår från de döda

Kommentarer
Postat av: Anna Y

hahahaha där kände jag igen, engång ringde min mamma till afrobutiken för att avboka en tid som jag tidigare hade bokat där, hon beskrev vem jag var och att jag var döv. Då började de skrika o var nästan hysteriska, typ men vad har hänt och hur kom det till osv osv. Mamma typ i telefon - ehhhh.. NEJ NEJ NEJ, DÖV, inte DÖD!! Dom bad om ursäkt och sen började alla garva. Men skönt att veta att jag ÄR iaf omtyckt hos dom att de brydde sig om mig, var förut stammis där..;)*skratt* När kan jag och Karro komma över en fika o se tooooooooova? Kram kram!

2006-10-11 @ 16:34:33
URL: http://pumaqueen.blogg.se
Postat av: Neta

Tjuuuuuuuuuuuuuuuuuu, du ska INTE vara död alls, haha .. Man känner ju igen det dära rätt ofta av många .. Här har man bara upplevt " är hon döv, ok - klick" .. Snacka om ointresserade tfn-försäljare*s* ... Puzz

2006-10-11 @ 20:24:53
URL: http://zeta0891.blogg.se
Postat av: jensan1

jaaaajameeensan man blir ju så lässugen!

2006-12-23 @ 19:54:58
Postat av: Matajjas!

JA herrejävlar ja älskar LÄSGODIS!

2006-12-23 @ 19:56:25
URL: http://läsgodis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0