Utmaning, Ålandresan och X9461

Hej! Vad jag hade tänkt skriva här om Ålandresan och min katt, men ops, blev utmanad av Carro. Så jag tar det först innan jag glömmer bort det. =) *korttidsminne* Hi hi.


* Först regler, sen fakta/vanor.
   * Bloggaren skriver ner åtta fakta/vanor om sig själv. 
   * Den som blivit tagged/utmanad skriver en egen bloggpost om
   sina åtta vanor/fakta & skriver in dessa regler.
   * I slutet av blogger väljer du ut åtta personer som du utmanar &
   skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar i deras 
   bloggar så att dom vet att dom blivit utmanade & bör läsa din
   blogg.


 

  1. Jag dreglar ofta när jag sover
  2. Äter varje morgon 4 st mackor med tomater. Det är en MÅSTE.
  3. Svag för choklad. Äter varje dag. Det är också en MÅSTE
  4. Jag är kortast av hela min släkt om det är intressant att veta
  5. Har humor
  6.. Pratkvarn. Det ligger i gener... *skyller på mamma*
  7.  Hälften finsk
  8.  Är moster till 6 systerbarn... så länge ja...

 Utmanar till host harkel... Svårt! Alla verkar ju bli utmanad redan!!! Äsch... =)

 
 ÅLANDRESAN var jättekul, jag och min vän Neta åkte i söndags med buss till Stockholm, sen kom ombord på båten runt 17.15. Jag hade ljugit hela resan till båten att vi ska ha C-hytt. Sen fick vi hyttnycklar tänkte jag "fan hon kommer att fråga varför det står A..." men hon frågade inte. Hon SÅG på sin nyckel men tänkte inte på direkt... Så när vi kom in till hytt 6030 så reagerade hon.
- Men det blev nåt fel...
FNISS!!!  Jag lyckades behärska mig. Var rädd att hon skulle genomskåda mig. Neta känner ju mig VÄL!
 Sen var vi en sväng hos taxfree o handlade. PUH.. Det var inte sååå mycket folk som jag trodde. Ingen långa köer. Skönt ju! På kvällen bytte vi till oss nåt fint och började dricka.

 image156
  Jag älskar den bilden! V L = Viking Line!

 
Neta hade fotat som galning - det blev sammanlagt 266 bilder när vi var hemma i Örebro. Hon ville inte missa nån gyllene tillfälle, verkligen inte!

  
 Ehhum, när man blir onykter så säger man vad man säger om alkohol då....

 
image159
  Jättevackert bild Neta tog! Bästa fotograf på hela båten! =)

 
 
  Livet är ibland orättvist! Resan led mot sin slut. Stockholms dumma hamn närmade sig. *Suck* Bussresan till Örebro, sen var det hela roliga över.

 
image162

  Neta och hennes spelande! =) Hon hade vunnit, förlorat, vunnit i löpande band. =) Jag hade spelat liiite, fega jag.

 
Tack för allt, Neta. Resan var jävla KUL med dig. Hoppas nästa gång blir det längre bort, till Tallinn eller Riga!

 

 Igår, den stora dagen som jag hade varit nervös inför. Karro kom och hämtade mig. Jag lyckades stoppa min katt in i buren SJÄLV vad stolt man blir över det! *YES* Sen var det raka vägen till djurkliniken. Vi kom halvtimma för tidigt. Karro tyckte det var lite dumt. Men jag ville ju vara säkert och allt. *visslar*
 Och det visade sig att det var KLOKT av mig komma tidigt. Det var nästan folktomt därinne och jag fick en veterinär efter 2 minuters väntetid. Wow. 
 Hon blev undersökt, sen ville jag chipmärka henne. Veterinären frågade varför? Hon tycker man ska idmärka katter för det syns bättre att de är ägd. Och hon berättar att det är ovanligt i Örebro som chipmärker sina katter, tll och med poliser har inte avläsare-apparaten.
 Va? Så jag uppfattade av veterinärens skrivande att de katter som går med chipmärkning kollas inte upp? Så de dömdes som vildkatter/hemlösa och oturen att gå vägen till avlivningen???
 Jag suckade och tog idmärkning. Så passar man på o kolla hennes tandsten för hon börjar lukta ur munnen så man tar två flugor i en smäll.
 Vaccering.
 Väntade 30 minuter sen fick jag möta en groggy Tova Sol i transportbur. Min älskade flicka!!! Betalade kalaset på 850 kr, jag hade trott det skulle vara mer. Ja, ni kan vara tyst nu, Karro och Neta. Jag överdriver alltid. =)
 Fick även friskintyg så nu har jag fixat klart försäkring till min lilla kattdam. Igår när vi var hemma ville hon inte alls vila. Ramlade hela tiden, snubblade och gick dit och hit. Orolig. Till slut tog jag henne och la på min säng, släckte lampan, ner med persinner och sa "sov nu!" duktiga Tova Sol sov i 30-40 min sen var hon på benen igen och groggade runt men blev bättre. Idag är hon sig själv men hon hatar den gröna gegga som sitter kvar i örat, så att hon vägrar peta eller röra på örat. *fniss* 
 Nu är hon idmärkt med X9461.

 Snart ska jag få besök av Netas bror, han - min hjälte ska hjälpa mig och ge min dator rejäl spark. Hoppas att datorn blir bra sen. Suck.. Min dator ÄR gammal, köpte den -01. Då jag bodde i Rosta efter studenten minns jag. =)

  Ha en trevlig onsdag, folk! =)

   KRAM

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad förvånad jag blir av dina 8 fakta *NOT* hihi.. ok, en hel del att kommentera här ;)
först ålandresan..åå vad avundssjuk jag blir! ;) men
vad fin bild neta fotograferade! Jättefin!
Saknar ålandresan när jag ser bilden! härlig ju..
men verkar som ni hade deyt kul! KUL! ;)
för det andra....jag sa aldrig DUMT! ;) jag sa bara
vi är här för tidigt... det betyder inte dumt, så de så!! *blink*
det var inte den uppfattningen jag fick av veterinären. den uppfattning jag fick av henne att det blir krångligare med katter som är chipmärka i örebro kommun då det är ovanligt., krångligare att kolla upp dem här i örebro pga poliser harinte avläsaren
bla det var den uppfatning jag fick? humm,. jaja men ang Tova sol jaa hon är jju kontrollfreak OCH kontrollmani hihi så jag är inte förvånad hon v ögrar sova direkt samt vägrar röra örat..
hon funderar väl som bäst på att amputera örat eller inte*fniss* Krampuss

2007-08-29 @ 15:47:58
Postat av: Anna Y

Men skönt att det gick bra med henne! Snäll är Karro, en riktig chaffis e hon, hon borde tjäna svart pengar på detta. Hon gillar visst att köra omkring. Bra juhe..;)
Riga? Oj, måste berätta en historia som Pasi berättade som han hörde av sig morbror som kände en bekant, som råkat ut riktigt illa i Riga, så ni SKA VARA försiktiga. Berättar när vi är på Msn och att jag orkar..;)
KRAM!!!

2007-08-30 @ 07:45:09
URL: http://pumaqueen.blogg.se
Postat av: Carro

Haha, vilket sammanträffande!! Skulle oxå vilja åka till Tallinn eller Riga, men nu när AY sa ngt om Riga...Men men, jag är ju inte lite normal ;) Ska fråga en hörande kompis om hon vill dra dit med mig nångång :P Kuuul att du antog min utmaning. Hähä. Kram! (bra att tova är id-märkt, för det är mina 3 det!).

2007-08-30 @ 13:18:51
URL: http://salinalicious.blogg.se
Postat av: Neta

NU kan vi se fram emot den 19-21 november ;) *fniss*
SAKNAR ÅLANDresen tills dess iaf ;) PUSS!

2007-08-31 @ 11:42:55
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Hemlis

Det ser jag att du å Neta hade det så kul på Ålandresan.. :D Puss

2007-08-31 @ 21:21:18
URL: http://www.grassball.blogg.se
Postat av: piggelin

Uppdatera kanske?:D
Kram!

2007-09-22 @ 23:44:28
URL: http://dansarengirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0