JULHÄLSNING

Hej hå folk!

 Imorgon jobbar jag till 14.30 sen har jag LEDIGT till onsdag! Skönt.. Jobbar igen på t+ fre sen ledig åter IGEN över nyår men tillbaka till biblioteket 2 januari 2008. Men det blir skönt iallafall med några dagars ledighet! =)

 Julafton blir det en sväng till min sambos föräldrar och sen hem samma dag eftersom jag vill inte lämna min katt alltför länge. Och firar jul ÅTERIGEN den 26:e dec hos min syrra i Strängnäs. Hoppas det blir trevligt! =)

  Själva nyår vet jag inte ännu riktigt hur det blir. Det fixar säkert på nåt sätt!!! =)

 Fyfan, förrigår gick jag hem från stan, har varit på stan och julhandlat efter jobbet så kom jag ju hem lite senare än vanligt. Så fick jag syn på en ambulans som körde förbi mig då jag närmade mig till lägenheten. Tänkte vad är det nu då? Sen trodde jag det var en granne som har problem med andningen, stackars dam som har syrmask och så... Men ambulansen for förbi den port som jag trodde den skulle stanna för damen med syrgas men nähä? Sen fick jag magkänsla direkt att det måste vara min granne som bor under mig!!! Det är en ännu äldre dam kanske 55-60 år tippar jag på, och hon röker som en storsten. Hon har sagt till min sambo förut för ett par år sedan att hon har fått lungcancer och fick operera. Men ändå rökte hon... Jag ogillar det för när fort hon röker därnere så kommer allt upp till köket så det börjar lukta härinne. Skit-ventil säger jag bara. *suck*
 Men iallafall så min gissningar fick bekräftat - jag hade rätt. Ambulansen stannade vid porten och till damen som bodde under mig. Jag såg dock aldrig henne tack och lov, vill inte ha det sista minnet inristat hur hon ser ut gud vet vad... Men iallafall nu har 2 dagar gått. Rökfritt lägenhet. Behöver jag inte säga att jag saknar henne knappast? Självklart är det tråkigt som hände med henne, före jul och allt men men....  Rökfri!!!
  Förlåt om jag framstår en ondskefull granne men jag är utless på hennes evige rökande. Min sambo har klagat till bovärden förut när han flyttade in för det var 5 gånger värre så fick bovärden påpeka grannen under oss och hon förbättrade sig men ändå luktade det in till oss.  Usch.

 
 image153
  Vila i frid,. vackra Kim. Hon blev 11-12 år gammal nåt. Gick bort idag. Har fått cancer i hjärtat.
Tänker på er, min vän Jessy och familj! *kram*

 
När julen närmar sig verkar det hända mycket. Jessys kära hund Kim, grannen under mig och...

  
  Till vänster: Mini, min syrrans hund såldes för några dagar sedan. Bor numera utanför Örebro och trivs bra hos sin nye husse. Hoppas han kommer ha toppbra hem och lång rikt liv!
 Till höger: Lille Rambo - skönt att du är på bättringsvägen gubben! Hoppas du får några månder ( gärna år) på nacken! 12 år är ju inte dålig ålder, det inte! =) Hoppas medicinen hjälper länge! *PUSS på era nosar*

 
Av flera anledningar beslöt min syrra omplacera sin hund, för hans eget bästa. Hon har sorg i hjärtat ja men för Minis skull. Hoppas att hans nya hem blir bra! *tänker på dig, lillgubben*

 Rambo, ååå min lille pudelfavorit. Mest tack vare honom gick min hundrädslan över bit för bit. Gud vet vad om jag har aldrig träffat Rambo och lilla Fia... Jag klappar jämt på honom länge tills fingrarna blir svarta. =) Mysgosse!!!
 Tack vare Neta och hennes hundar väckte min intresse om hundar!!! =)

  Nog med tråkigheter. Nu ska det bli en trevlig avslut eller hur?!? =)
 Har slitit, gråtit, skrikit, hatat dator men på en timma eller mer lyckades jag få ihop en hyfsat julkort till er alla!
Att kalla den FIN vet jag inte men den är iallafall nåt att börja med! Nästa år kanske gör jag bättre kort? *blink*



 image206


  

 

 

 

 

Kommentarer
Postat av: warin

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR på dig oxå ;) vi ses imorgon!

2007-12-20 @ 21:58:59
Postat av: Linn (din f.d slav)

Hej! Ville bara önska dig en GOD JUL och GOTT NYTT ÅR! Hoppas vi hörs nån dag. Ha det riktigt gött å mysigt. Mvh/ Linn, din gamla slav från Birgittaskolan ;)

2007-12-21 @ 14:48:42
URL: http://mostermusica.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0