Restaurang, hyrde film och kloklippning

Tja!


 Helgen har varit skönt. Igår har jag tagit lång dusch, gjorde mig lite fin innan Tommy kom, så for vi in till stan med bussen. Snacka om världen var liten, jag och Tommy mötte Neta! Hon tog samma buss som vi, men hon steg av tidigare för att besöka en vän. Jag och min gubbe for till restaurangen Efesos. Mumsfilibaba. Vi kom lite tidigt men det gjorde inget, sa de. Puhh. Beställde oxfile med grönsaker i spett, då kommer det med 5 olika såser man kan välja på. Klyftpotatis. Tommy tog File Mignon hur nu det stavas, hans favoriträtt. Och det beställde han en flaska vin. Kände lite lyxigt. Men ovan, att beställa vin. Har aldrig gjort tidigare. Öl eller mineralvatten typ brukade det vara för min del. Så det känns lite spännande med nåt nytt. De hällde i hans glas, han skulle smaka först och godkänna, innan de fyllde i mitt glas. Sen åt vi och pratat i 2 timmar! Efter det hyrde vi en film " Min Super Ex" nåt, där killen försökte göra slut med en tjej, som har superkrafter! Kul film, men jag höll på och somna det sista bitarna. GÄÄÄSP... Bytte lite presenter. Sen blev det sängs. Han läste tidningar, jag sa godnatt och då var det svart i mina ögon. ZZZZZZZZZZZZ. Sov på direkten! Allvar, jag slocknade så fort. Var SÅ trött. =) Vi båda vaknade  9 imorse, det var ju lagomt. Jag kände mig piggare! Hi hi.

 Idag myste vi litet, innan han for hem för att fixa innan han skulle till sin kompis. Så passade vi på klippa Tova Sol klorna. Hon blir bara duktigare och duktigare varje gång. Jag är så STOLT över min katt. I början var hon småbråkig, försökte smita ur Tommys famn liksom. Men nu hängde hon liksom avslappnande och väntade på jag skulle bli klar. Det hela tog bara 20 sekunder minst. Förut tog det 1-3 minuter typ. Lugnade henne, pratat, klippte. Nu idag, är hon helkanon! Man kör bara direkten med klorna utan behövde alls lugna eller prata i stilen. Hoppas det håller så i fortsättningen! :D Jag klipper hennes klor ungefär varann vecka, kanske på där viset blir hon fort van? Vet inte... Men bra ändå! =)

  Ha fortsätt trevlig Söndag!  


Spindelkatt

 Lite kul bild kan jag erbjuda er. Tova Sol sov så här bara ENDA gång, därefter gjorde hon inte mera. Lite trist för det såg rätt sött ut. Kanske är hon korsning mellan katt och spindel? Spindelkatt. Hennes pappa är ju okänd. =) Vem vet?

Kommentarer
Postat av: Piggelin

Haha! Hon såg rolig ut när hon sov så på bilden!..Mysigt att du och Tommy hade det mysigt på Efesos (god mat där:p)
Kram

2007-02-25 @ 15:26:21
URL: http://dansarengirl.blogg.se
Postat av: Räkan

Verkar ni haft mysigt och bra helgen! Hehe Spindelkatt eller Yogakatt? ;) Syns i veckan *kram*

2007-02-25 @ 18:48:48
URL: http://raakan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0