Kattkrig och mycket vin....

HEJ!

Hoppas att er helg har varit bra?!?

I torsdags hade jag besökt Warin, och klippt klorna på hennes kattpojkar. En säkerhet för oss inför fredagen!
Så i fredags kom jag dit modigt med Moser klippmaskin .- alla långhårigas skräck! Känner mig lite makt när jag håller mig bakom en Moser. Mo ha ha! Skojar bara...
Vi började med lille prins, Pelle. 1 minut var han duktig. Resten var det ingen snack om. Pelle VS idioter med Moser.
Men vi idioter vann. Han fick lämna bordet tovfri full med beröm. Kattmynta kom fram genast. Han var i himmeln för stunden. =) Sen var allt glömt, han lade sig på golvet för att vila. PHU! Tittade slugt på Titus som råkade bli nästa tur.
Titus hade inga tovor, så det var fort att borsta igenom yngste kattpojk. Men hans bakdel - rena döden! Urk, luktade bajs därifrån. Det hade fastnat osv... Så jag fick raka ner hans bakdel. Hoppas det hjälper! Inte lätt när man är långhårig katt med dålig mage. Usch.. stackars lillpojken. Berömmen kom efteråt. Båda Pelle och Titus - färdiga. Tovfria och fina. Nu var det FINALNUMMER, en katt kvar. Själva KATTERNAS KUNG! Långhårig 12 åring med lång erfarenhet i blodet när det gäller borstning. Så han är inte en lätt match. Trim som enligt hans stamtavla född stolt 1995 börjar jag tro att uppfödaren måste ha ljugit om hans ålder...
12 år? BAH! Han blev som 3 åring på nytt när vi skulle raka ner grabben. =) Han var tovfri eftersom han blev rakad i våras så hans päls hade vuxit ca 5 cm vilket det underlättade mycket för honom och oss att borsta igenom honom UTAN hitta någon enda tovfan som vi måste bråka med. Rakningen igen så nu slipper man tänka på det en lååång tid framöver! =) Skönt för honom och oss!

Självklart lite bilder, synd att jag inte tog före och efter bilder. Suck. Lätt att vara efterklok....


Tovfri lille prins Pelle, 7 år. Hans motto: Hit med lite kattmynta så är ni förlåtna!


Yngst narren i familjen, Titus, 3 år. Motto: Vad väntar ni på? Livet leker!


Själva kungen Trim, 12 år. Kungens motto: Enda man aldrig bli trött på, att bli kelad! MER tack!

Krig med tre katter skålade jag och Karro över vin och choklad. Att vi var bäst och allt.
Nästa dag, alltså lördagen for jag hem till Räkan och skötte om hennes 'sambo' Rookie.


Rookie, en stilig skäggagam 3 år gammal tror jag!

Rookie fick ny mat och vatten. Sen drog jag hem till mig själv. Halleluja. Duschade. For efteråt till Neta, hade lovat henne länge ha tjejkväll. Alltså mera vin. Oj oj. NU vet jag att jag orkar knappast med vin i 2 dagar i rad, hos Neta somnade jag runt 22.00. Snacka om ynkligt va?
Min snälle sambo hämtade mig hos Neta - så jag slapp gå hem i mörkret.
Söndag pysslade jag mest med min katt, såg på TV. Hade lugn söndag innan ny vecka igen.

image190
Mysig söndag. Du och jag, matte!

Nu helgen som kommer - ska jag åka till kära Gnesta. Alltså äntligen hälsar jag på min mamma! Har inte besökt Gnesta på jättelänge! Hoppas det blir trevligt där. Jag lär sakna min sambo och Tova Sol MASSOR!
Åker hem till Gnesta på torsdagkväll, tillbaka till Örebro på söndag.

Ha det gott, folks!

Kommentarer
Postat av: warin

Hihi! Ja Trim
behöver vi inte tänka på lååång tid framöver.. kanske 1 år framöver behöver vi nu ej tänka på hans päls, tovor osv.. Skönt!

Skönt att va i barndomstad ;) TACK för torsdag, fredag OCH lördagen!;)

PUSS

2007-10-30 @ 19:49:07
URL: http://warin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0