Välkommen och farväl

Hoy!

Vårsolen har anlänt, på tiden efter den har väl irrat vilse bland molnen alltför länge enligt min åsikt! =) Välkommen, Solen! Hoppas man får sol imorgon också!!!!
Härlig helg, kanske jag ska gå ut på en promenad. Eller försöka ta ut Tova Sol i selen? *funderar* Hitills har hon varit på balkongen och kollat läget.


Härligt, dags för balkongkoll igen! Närmar vi verkligen till våren nu?

image258
Jag kom ju ihåg förut jag var ute så var det Januari, alltså vinter. Är det fortfarande vinter, matte?

image257
* Utställningspose för er alla* Matte, är det februari säger du?!? Bara en månad hade gått...


Varför är husse hemma på dagarna? Jaså, sportlovet säger du. Då ska det finnas snö, var är de då? *letar*

image262
Ingen snö under bordet heller!

image264
Hm, matte.... vi närmar oss til våren, så är det inte dags att tvätta fönstret? * bra att kontrollera allting* kanske fönstret grannen mittemot oss bör också göra med sina?

image260
Nu har jag gjort mitt jobb klart, ska gå in och koppla av! Väntar mera på värmare tider...


Seså matte, du behöver inte tacka mig för min balkongkontroll - jag är bara noga än vad du gör. Visst är det tur att ha mig?

image266
Med mina blickar missar jag inget!

Så ja, tackar för ordet, Tova Sol. *puttar bort henne från tagentsbordet* Ja nu kan jag skriva. =)
Nukommande helgen ska jag upp till Leksand, vad skojigt! Ska besöka min kära vän Sara. Hoppas tågresan och allt går bra! Ska även åka slalom IHHH, jag som har inte gjort det på åtta år! Kommer nog krama mig fast en gran och vägrar åka nerför barnsbacke. Sara får kämpa med kofot för att få mig loss från stackars granen.
Lovar försöka komma ihåg ta lite bilder så jag kan visa sen för er här på bloggen.



Innan jag avslutar bloggen...

LOCOPO'S I AM THE BOSS, kallas för Rambo - pudels kung - svart som natten - gick bort i tisdags.
Han blev 13 år. Ingen dålig ålder det. Om ingen sjukdomar var i vägen skulle han nog ha fortsatt levt lite till. Ja de eländiga sjukdomar kan man inte undvika!



image267
Född 950213. Bilden togs halvår senare, på sommarn. Ung o ivrig. Min förste möte med stilige herrn då han var två år gammal, nyklippt minns jag till och med. Kunde många skojiga tricks; hoppa som Tomas Brolin som var en av favorit-trick..Gömma o leta godis-leken osv. Bilden togs av Annette.

Tack vare i stort sett Rambos förtjänst minskade min hundrädsla. Jag var hundrädd förut innan jag mötte Neta. Sen när man besökte henne och hennes familj mötte jag två underbara pudlar Fia (dvärgpudel som gick bort för 9 år sedan) och Rambo! Neta lärde upp mig hur hundar fungerade osv. Jag kunde sitta o klappa dom i flera timmar, tills mina fingrar blev svarta. Jag vet inte hur jag gjorde att mina fingrar blev det men... *S*
Åren gick... Han blev äldre men pälsen var verkligen svart. Man skojade om han kanske färgade sig själv på nätter för att behålla sin ungdomlighet? Jag skojade också att jag var Rambos klappmaskin. När man mötte honom skyndade han gå mellan mina ben, hans sätt att hälsa och så "varsågod o klappa nu!"

image268
Gick bort 080219. Kommer att sakna dig massor! Nu har du Fia att leka med o sällskap i hundhimlen.
Farväl, min goe Rabbe. / Din klappmaskin i 11 år. Bilden togs av Neta.



Usch - jobbigt när man har nån som ligger så nära till hjärtat går bort. Åldern, sjukdom, olycka... Sånt går inte att undvika. Vill inte ens tänka på hur jag upplever när Tova Sol en vacker dag går bort!
Men jag är iallafall jätteglad att jag fick lära känna Rambo och stora delen av min hundrädslan försvann.
Tack, Neta o Rambo för ni lärde mig! =) Tack Neta för de två fina Rambo-bilder!


Njut av solig lördag.

KRAM // Frida & Tova Sol

Kommentarer
Postat av: warin

rip rambo :(

så söta bilder på Tova sol!! ja härlig at våren är HÄR!!! *JIPPI!* :P

2008-02-24 @ 23:21:12
Postat av: Neta

Finfina TovaSol! Se till å fixa så man kan sitta utomhus å vina en massa vin samtidigt kan katten oxå vara med då :P

RamboMannen, va fint du skrev om honom, vår älskade!
TACK!
KRAM din vän

2008-02-24 @ 23:22:05
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0