Bullrig Blogg

Hej hej!

 Fredag - äntligen helg va? *dansa*

 Själv är jag hemma idag också, vill tillfriskna mig ordentlig och kry till IMORGON då det är kattutställning för jag TÄNKER åka dit!!! Tur att jag får sällskap. Tack snälla Räkan!

  Vet ni - nästan varje frukost sitter lilla TS och tigger? Hon vill alltid ha nåt gott från mina mackor - nämligen skinka!
 Hon sitter där och väntar...väntar... Ibland lägger hon sin framtass på min arm och tittar otåligt på mig. "Nu då? Jag har varit duktig, ser du?!" Hi hi. Jag ger henne alltid skinka när jag har ätit klart frukost vilket hon redan vet!

 
 Skinka skinka , här kommer skinka! MUMS!

 
idag hade lilla drottning tagit snabb balkongpromenad på några sekunder sen in eftersom det regnade! He he. Hon fick iallafall sin lilla nypa friska luft om hon hann andas ja?

 Har tagit några gulliga bilder igår kväll. Såg att Tova Sol har funnit en ny vän;

 image249
 Mmm, den här hund är inte alls farlig! Håkan och jag är kompisar, här ser ni! Bildbevis!

 Nu ligger hon där medan jag uppdaterar min blogg. Minsann, jag som trodde att min lilla katta avskyr hundar? Ska ta en ordentlig snack med henne sen. *S*

 Idag sov hon bara för för SÖT så att hopplösa jag måste ta bilder!

 image248
  Aaawww, det är livet!



 
 Jag önskar att jag kan se också himla avslappande ut samtidigt ser GULLIG ut. Men det är väl katter som är proffs på det.


Ni får tycka jag är galen men det skulle nog kännas lite skönt återkomma till jobbet på måndag och göra nåt nytta. Vara frisk och jobbar som vanligt. Sitta här inom 4 väggar är verkligen verkligen långtråkigt. Sovmorgon är härliga men jag kliver ändå upp 8-9 på morgonen. Tur att jag har en egotippad men dock vacker drottning hemma som jag kan mysa, leka, busa med. Och tar massor bilder! *fniss*
 Ni ska bara veta det är INTE lätt att fota henne. Hon vänder ofta huvudet eller låtsas att plötsligt höra någonstans och försvinna. Morr!

 Igår - arghhh jag vet inte vad som hände!!! Jag såg på TV som vanligt och slöade innan jag hade min tvätt-tid kl 11. Då tyckte jag att jag hörde nåt buller samt golvet började vibba. Borr? Kanske nån granne under eller övre mig håller på o borra för kung och fosterlandet. Tova Sol blev rädd och gömde sig under sängen ca 2-4 minuter sen kom hon ut och uppförde sig normalt. Hmm?
Äsch, väl drog jag ner till tvättstugan. Efter några timmar och några trappor till tvättstugan började jag undra. Borrar det verkligen mycket? ( Mina grannar omkring här är mest medelålders - pensionärer.) Sen satte mina tröga hjärnceller igång - jag skyller på inflluensan som gör mig trögtänkt... Kanske det kan vara ifrån våra TV:n som låter?!? Vi har en TV med knapparna OVANPÅ, inte det vanliga som är under skärmen utan PÅ. När Tova Sol hoppar upp för att sova råkar hon ofta trampa på knapparna åt kanalbyte eller volymen. Tänk om hon hade stått på höj-volym knappen??? Jag gick upp och sänkte ljudet men där TV är lite konstig för det visar aldrig 'gradmätare' på volym hur mycket hög eller låg det är på, utan jag får trycka på knappen en bra stund för att kunna försäkra mig TV är tyst.  Sen var det ganska lugnt.
 Så jag vet inte om TV:n var boven i dramat eller så hade det verkligen borrat här?
 Är iallafall beredd på om jag får nån klagobrev. *svälj*

 image250
 Nää du, matte. Det är aldrig jag som gjort nåt dumt. Vaddå komma åt knappen på TV? Nä det där vet jag verkligen ingenting om! Se hur oskydlig jag ser ut? Söta ögon säger väl allt???

 
Nä nu ska jag nog gå och fixa nåt lite käk till min hungrige mage.

 TREVLIG HELG!


Kommentarer
Postat av: Askungen

Hundställning på söndag också !

2008-01-25 @ 16:32:52
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: jessy

hmm.. märkligt att ni har ljudknappr osv på tv inte under tv-rutan:O
men jaja.. allting kan ej vara likadan,, det vore mkt trist då :P
sött med TS:D
hoppas du mår bättre så du orkade gå med räkan på kattutställningen?!?!?!
gick det brai dag då??
kramixx på dig gumsan vi dövs!!!

2008-01-26 @ 17:39:05
Postat av: malin

dina bloggar är härliga, roliga kommentarer ;) tack, ska krya på mig! kanske dina finska bakterier... ;)

hund... det ska vara en stor hund iaf, a la labrador eller liknande. ingen chiachua eller hur de stavas. jag vill kunna klappa den utan att vara rädd att bryta varenda ben i kroppen ;) katter... mjo de är söta att kolla på men... jag är oxå allergisk tror jag, nyser o har mig varje gång jag möter katter.

KRAAAAM

2008-01-29 @ 23:38:07
URL: http://mallie.blogg.se
Postat av: kia

tova sol är bara för söt hehe..ler brett när jag tittar på bilderna....vilken tur hon hamnade hos dig, frida! :) kram!

2008-02-02 @ 21:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0