Strid mellan mig & MR

Hej hå!

 Nu måste jag väl uppdatera lite grann! 
 
 Tänk - Marco Ruffy har bott hos oss snart 4 månader. Det är fortfarande inte bra mellan Tova Sol och Marco. De bråkar då och då.

 Tova Sol har fyllt 10 år i söndags den 5 juli! GRATTIS min lilla flicka! Hon har naturligtvis fått räkor. Bilder kommer sen. Ni får ha lite tålamod hi hi.

 Marco har fyllt år också 8 juli nu är han hela 1 år. Inte längre liten kattunge men säkert kvar i sinnet! ;) Det är inte lätt veta exakt hans ålder vid tanke på hans bakgrund som fd hemlös men det är iallafall ungefär han har blivit fött någon gång sommar 2008. 
 Som födelsedagpresent till Marco for vi till veterinär igår - snällt va? Ha ha! Min snälle arbetskollega som har semester ställer upp som chuafför samt tolk! Tack för hjälpen Judit! =)
 Jag bokade tid hos vetten pga Marco luktar hemsk från munnen samt han går med stela bakben det ser kul ut ibland men vet inte om han har problem - bra att kollas upp samt hans ena öga bara rinner hela tiden. 
 Så hos veterinär sa han;
 
 * Tänder håller på bytas om. Rekommera köpa nåt hårt som han kan gnaga på. Bra för tandköttet. =)  
* Bakbenen, har kollat noga allt ser jättebra ut. Det är tydligen Marcos knasiga gångstil! Ha ha ha! Det får vi visst leva med.
 * Ögat, DÄR ser man Marco har ögoninflammation. Min lille stackare! Nu ska jag ha ögondropp ( ser mest som salva) 2-3 gånger på hans vänstra öga i 10 dagar. 

 Igår kväll fattade han ingenting därför var han duktig när jag krånglade med att lägga salva/dropp i hans öga. PUH! 
Men imorse hade han fattat - det ska tydligen fortsätta! Nej tack! 
 Så det blev 5 minuters krig mellan mig och Marco eftersom min sambo är ju bortrest på semester med sin familj i Dalarna och fiskar. 
 Så jag är ensam hemma, min syrra är på besök ja men jag vill kunna klara själv sen. 
 Imorse fick jag kämpa. Han också. Vi två blev irriterad på varandra. *ASG* Men jag vann. Som tack från honom bajsade han på köksgolvet framför mig! Jag lyfte honom snabbt till lådan som ligger bara 2 meter från men då är han självklart färdig! 
 Vilken morgon. Spännande lär det bli senare ikväll. Hi hi! Det blir skönt när sambo kommer hem på må/tis. =) 

  Jag har semester vecka 31-34. Gissa hur mycket jag längtar efter det? =) Håll ut! 2 veckor kvar! Fler och fler här på jobbet har semester. De flesta kommer tillbaka då jag börjar på min... *mohahaha!*

 Ja det har inte annars hänt mycket. Jag håller tummarna och av hela mitt hjärta det kommer ordna sig mellan mina katter. Att de kommer överens till slut. 
 Snälla Tova Sol och snälla Marco Ruffy! 

 Innan jag avslutar min blogg vill jag ge stor GRATTIS till lilla söta Kossa som har skaffat sig en hundvalp till! På söndag blir det inte längre husfrid hemma. HAHAHAHA! 
 Lycka till med Zeke!!! =)

 Många soliga ( snarare regniga) hälsningar från oss! 


 Tova Sol, 10 år







 
 Marco Ruffy, 1 år.



 

 

Kommentarer
Postat av: pezze

hihih ja... ;P det e en evig kamp då man ska ge medicin/salva te sina pälsklingar..

de fattar ju inte att man bara vill dom väl o att det e för att de ska bli bättre/frisk...

men kämpa på du... :)

kramelikramixx : puss*

Postat av: Maaria med svart å vit dogs

GRATTIS Drottningen som blev 10 år i efterskott..

Nu har våra Mimmi oxå blivit 10 år nyligen..Nu har du väl semester eller?? Har det gått nå framåt med katterna? Klappa svart å vit katter från oss.. Kraam

2009-07-25 @ 20:15:33
URL: http://www.landarias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0