Söndagbilder

Hej folk!

 Här ser man, nu har det gått en månad och halv sedan vi tog hem lille parveln!
  Utvecklingen mellan dom katter har det inte hänt mycket. Tova Sol sitter ofta på stolarna under köksbordet det är hennes domän nu. Tryggzon kan man säga. Marco får inte vara där, absolut inte!

 Marco börjar följa våra rutin härhemma - och vi till honom också! Man måste ha Marco-säker hemma, ingen mat framme alls! Han äter allt han ser. Om man har varit fd hemlös och upplevt svält är det naturligt för honom söka mat vad som helst går att äta.
 Hoppas hetsätning och matsökandet kommer lugna ner sig med tiden när han förstår att han FÅR mat hos oss. =)

 Mellan dom två katter är det fortfarande lite spänt läge. Tova Sol är mest irriterad och inte intresserad av honom. Han däremot vill hemsk gärna leka med henne och börjar förstå nu att hon är inte lektypen tyvärr.
 Visst skulle tredje katt i ungefär Marcos ålder sitta fint, som lekkompis men tre katter i här lägenhet nej tack - samt kommer Tova Sol strypa mig om jag skaffar mig 3:e katt! He he!
 Hoppas de två kan komma överens småningom. De behöver inte vara bästisar!

 
 Tova Sol? Nej ni, det är Marco Ruffy! Visst är han bra på att härmas Tova Sols min? *S*

 

 Marco ser  så här i vanliga fall! =)

 

 Marco Ruffy, hög som ett hus! Han tuggar på kattmynta-leksakmus som min vän har gjort två st, alltså varsin till TS och MR! ;)

 

 Härlig med vårtider. Då kan man sitta ute på balkongen precis hur mycket man vill. Marco Ruffy njuter av det friska luften. När han är inne i sitt kattrum då brukar Tova Sol sitta där o spanar ut hon också!

 
Nätat balkong är bästa man har gjort - skönt kunna öppna fönster och vädra eller sitta ute o fika utan oroa mig ifall de hoppar över! Bor på andra våningen det är inte hemskt högt men ändå...
 Nu har jag lilla fönstret som ni ser på bilden öppet dygnet runt. De kan sitta ute på natt-tid om de vill. Är det kul vet jag inte. Hi hi.
 Just nu är det lite kyligt, hoppas värmen och solen ska komma tillbaka snart! Snälla! =)

 
 Vackra Tova Sol sitter på köksstol med kattmyntamusen. Hon tycker Marco är himla barnslig och jobbig! Bläää! Men på nätterna sover hon hos oss i sovrummet så man har mysstund med henne. Då förstår hon att vi har inte glömt bort henne!

 

 Vår lille ADHD kille Marco Ruffy! Snygg! Blir kul se hur han ser ut när han har växt färdigt! Spännande! Man växer inte färdig förräns man blir 2-3 år gammal. Just nu är han ungefär 10 månader gammal...

 

 Min lillasyrra Nina har till slut fött en liten pojk i onsdags med två veckors övertid. Vill skicka stort GRATTIS till Nina och hennes sambo Robert samt två stolta storasystrar ( 6 och 7 år gammal)  till lillpojken! 
 Hoppas man får se lillen snart! =)

 Njut av våren!

 Kram från oss!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maaria

Äntligen det kom flera bilderna på dem.. De ser verkligen lika ut. Samma med folk vet inte vem är vem mina hundar är..Ja hoppas att det går framåt hela tiden och Marco ska va lugnare mot Drottning TS :) Härligt att de kan va ute på balkongen..

Kram

2009-05-11 @ 10:31:05
URL: http://landseer.blogg.se/
Postat av: Pezze

ahhh..

vilket chock.. att du har uppdaterat ditt lilla bllooogggggg.... S ;D



nice pictures,you know what i mean!!! :D



many hugs to you from litte fat doll-girl :jessy!!!

Postat av: Fia

Hehe, jaa. Jag är förvånad över tiden. Ska inte hoppas för mkt till nästa år då jag nästan dog igår. :)

Du kommer inte att irra vilse, det finns folk som visar dig vägen och så har bokaffärerna stängt, så det är lugnt ;)

2009-05-15 @ 21:29:45
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0