Skitsemester!

Hejhå!!!

 Dags lite snabb uppdatering innan jag åker iväg till Söderköping med några vänner och besöka en glassrestaurang! Kul blir det säkert. =)

 Ja min semester suger... Förra vecka, min första semestervecka blev jag sjuk. Halsont och hosta, låg hemma och tyckte synd om mig själv när det var fint väder ute. Grrr!!! Varför händer det?!?
 Nu min andra semestervecka, och det visar sig vara regn vecka. Regn regn... Shit! Vad göööra? Vill göra några kul saker som minigolf... bada..sola... Nähä. Hoppas vädret blir något bättre nästa vecka men enligt klart.se en väderhemsida säger det blir regn nästa vecka det också. Besviken...

 På tisdag ska vi kanske åka till Göteborg där hoppas jag på finare väder och åka Liseberg! :)

 Förrigår den 23 juli var det exakt 4 år sedan jag tog hem min första egen katt, lilla drottning, bictch, krutgumma, kelgris som älskar räkor så mycket.

 
 Tova Sol, nyinflyttad hemma hos mig 23 juli 2006, då hon var 7 år gammal.

4 år har gått, vad snabbt! =)

 
 Tova Sol, bilden togs 21 juli 2010. 11 år gammal. Härlig krutgumma som vill ha mat i rätta tid, bestämma hemma och får sin kvällsfnatt genom att rycka sin kropp och springer omkring hemma. Hi hi. 

Under 4 år har man hon hunnit med en flytt, blivit idmärkt, chippad, vaccinerat varje år naturligtvis. Samt fått ryggskada och röngtas. Åt medicin mot ryggonda och blev bra efter några dagar. Fått kattkompis ( inte direkt en kompis men nån att fräsa mot hi hi.) nämligen Marco! 
 Hon har börjat äta lite rått kött ibland  och älskar verkligen det. Har lite nedsatt mjurfunktion och äter specialfoder mot det men annars mår hon finfint. Ja det har man hunnit med lite under fyra åren. =)


 Lite rapport mellan mina katter; Tova Sol är inte längre lika rädd mot Marco och försöker uppfostra honom. Ibland vågar hon leka när Marco tittar på henne genom nätdörren. Båda får rått kött samtidigt så äter Tova Sol blixtsnabbt upp sin och vill ha Marcos! Hon sitter nära nätdörren och morrar åt honom eftersom han äter långsamt. Hon sticker ibland sin tass genom nätet och försöker sno från Marco ha ha! 
 Marco börjar härma henne med att använda den berömda tass-smock fast han gör det mer klumpigare vilket retar Tova Sol ännu mer. Ingen ska härma henne! Hon är ju drottning hemma! Hi hi.  Jag ska försöka hinna släppa dom lösa ihop korta stunder när jag har tid. Hoppas småningom kan de komma överens de behöver inte bli bästa vänner men kunna leva tillsammans skulle jag bli jätteglad över! Slippa nätdörrar och så. =)


 
Slökorven Marco Ruffy, bilden togs 21 juli 2010. Han börjar uppskatta mer kelstunder. Förut består hans schema med enbart äta, leka, sova. Nu har han ändrat om sin schema lite och blivit lite lugnare. Självklart kan han få sin fnatt och göra Tova Sol sur. Att reta henne är rätt kul! ;)


 Nä nu ska jag fixa till mig sen möta mina vänner och åka mot Söderköping. Hoppas vädret därborta är fin än här! 
 

 Jag har förresten en hemsida nu, min nära vän och bästa webmaster har snällt fixat ihop en till mig! Den är inte klar än men vi jobbar på när vi har tid. :)
 www.wisserangels.se/frida
 Kolla gärna dit! 


 Regniga hälsningar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0