Livstecken från oss!

Hejhej i solen!

 Äntligen sommar!!! Jag längtar... om 3 veckor har jag SEMESTER!!! Jäkla skönt blir det.

 Jag har inte skrivit på länge. Tror jag har fått en besök som heter LAT och stannade hos mig lite för länge... Dax att uppdatera! ;)

 Har hunnit utställa Marco ännu en gång till på NERK den 5 juni för några veckor sedan. Det var återigen 5 hanar i hans grupp ( skulle vara 6 men en kom aldrig så vi blev 5.)
 Han fick bra kritik och domaren hade svåååårt att bestämma sig vem som fick 1,2,3:e plats. 4 och 5:e verkade hon ha redan bestämt. Sista plats fick den yngsta pga han har inte växt klart förstod jag. 
 Ägaren till vinnarkatten berättade det var en riktig hård konkurrens och domaren hade svårt... jag hade inga tolk med mig den dag därför anade jag inte.
 Marco hamnade 3:e plats jag är jättenöjd! Hans andra utställning och 3:e plats två gånger i rad.
Fina kritik. Jag vill gärna utställa han igen - får se vart och när? Hi hi.

 
 Marco Ruffy - blivande stjärna sen? Han ligger på sin ny bädd med namnet på! Sött va?


 
Jag hade även åkt halkan 10 juni och fick godkänt jippie!!! Nu är det inte långt kvar tills jag får körkort i min hand. Frågan är om jag orkar plugga... jag har jobbat mycket på sista tiden och inte haft ork ens plugga nåt.  Grr åt mig själv. Under semester ska jag plugga och köra runt med sambon! Hoppas sen närmar det då uppkörning och teoriprovet. Jag kommer säkert bli riktig nervös då. Jag var sååå nervös när det var halkan. Hallå... He he!

 Mellan mina två envisa katter har det gått mer och mer framåt. Tova Sol och Marco börjar nosa mer på varandra genom nätdörrarna. Såklart måste Tova Sol ha sista ord ( snarare sista fräs) innan hon går därifrån. Ja se, typiskt honkatter de är såå envisa!!!! =) Marco sköter sig bättre, men då och då kan han plötsligt få knäpp i huvudet och bli sjövild hi hi. Det gillar Tova Sol INTE!  Han är ju dubbelt stor än krutgumman nu så jag är nervös när jag ska släppa dom två fria småningom.. Hoppas Marco inte hoppar på henne som han brukar göra förut. Tova Sol fick ju ryggskada sist och åt metacam. Orkar inte det ska hända igen. Hon är inte ung längre. Snart 11 år den 5 juli.  Marco blir 2 år den 8 juli. 
 Jag har provat ge dom lite rått kött. Tova Sol älskar det. Hon blir plötsligt en tiger och ryter till när hon vill ha mer! Hon blir sur när det är slut. Vaddå slut? Det finns säkert mer i kylskåpet!
 Marco är tveksam över lite...ehh rått? Han föredrar man ska servera honom burkmat. Det godaste han vet. Men det där... rått... är den verkligen död? Kan man äta? 
 Han har ätit till slut efter lång tvekan. Knasboll! =) Märker att han tuggar sämre nu. Suck, hans jäkla tandköttsjukdom. Måste till veterinären och få det undersökt snart. Ni som kanske inte vet, så har han kronisk tandköttsinflammation som heter Plasmacellsgingivit. Två tänder har redan tagits bort förra året.
 Dax för att kolla hans mun och tänker passa på röngta hans höfter/rygg för han går konstig. Inte som andra katter gör så vill få svar svart på vit om han kanske har höftfel eller är han bara helt enkel sådan? Han blir alltid stel när han t.ex har sovit eller varit stilla en lång stund. Han har inte ont men går lite lustigt därbak, han använder ofta passgång. Hoppar dåligt. Skulle vara skönt få det bekräftat än grubbla... 

 
 I våras hade jag varit ute första gången med Marco i sele och koppel. Han var lite feg i början. Riktig mammagris. Sen blev han modig och till slut för modig så att han ville hälsa på en hund! Hallå!!! HAHAHA! 

 
 3 veckor kvar... 3 veckor kvar.... S-E-M-E-S-T-E-R!!!! =) Hoppas jag får fin väder då under semestern har inte dock planerat nåt särskilt. Har bara löst planer t.ex besöka min kära mor som bor i annan stad. Samt kanske finlandkryssning med sambo om jag får tag i nån kattvakt först förståss till mina bebbar. Sen är jag jättesugen åka till Bodaborg och prova det är ungefär som 'Fångarna på fortet' har ju aldrig varit där! Det finns en bit utanför Örebro. :D  Samt veterinär med Marco. Sen ska jag verkligen njuta av lata dagar det behövs! ( och så plugga...)

 Njut av sommaren!!!


 
Tova Sol i sommarsolen. <3 ( Gammal bild dock, från -08) 


 Kram kram


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej Hej! :)



Jo då jag ska göra ett ryck och uppdatera lite sidor som jag har, med lite nya bilder, hehe! Har varit för lat den senaste tiden ;)



Med gammel farfar Zebulon är det bra, han ligger mest ute och njuter av solen :)

Precis som vi andra här hemma, haha!!



Kram

//Camilla.....

2010-06-30 @ 18:11:04
URL: http://blog.molossers.se
Postat av: Neta

Äntligen uppdaterar du också :D Bra o långt skrivet ;) fina bilder ... Marco .. han har verkl. vuxit mycket :D KRAAAAAM <3

2010-06-30 @ 20:13:49
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Neta

Saknar dig, vännen! <3

2010-07-12 @ 00:13:01
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0