Crazy Marco

Tjohoo!

 Skönt med en lugn helg. Igår har jag bara latat mig ordentligt, typ varit i soffan hela dan. Snacka om slösa bort dagen men det behövs! Jag har jobbat tre helger i rad så jag njuter verkligen! =)
 Idag har jag gjort nytta som dammsuga lägenheten och diskat, pluggat lite trafikböcker samt övat att parkera sambos volvo. Det är inte så lätt att parkera bilfan! Det gick något bättre idag men mer träning behövs ja! Tycker det är trååkigt att träna på parkera/ backa bilen... Men att plugga är också lika illa... Haha!

 När jag satt och surfade på Facebook såg jag Marco försöka komma upp på extrasängen som står i vardagsrummet. Jag får ofta gäster hit så jag har inte haft ork ta in sängen i klädkammaren sen ta ut igen osv så den har stått snällt i vardagsrummet så länge... :)  Ja jag är lat!
 Men nu tillbaka till Marco. Han såg och försökte mäta hoppavståndet innan man hoppar upp. Hans överkropp lyckas nå längst upp sen hängde han! Såg rätt fånigt ut! Hahaha!!! Sen fick Marco kämpa med bakbenen att klättra upp. Han kämpade verkligen för kung och fosterlandet tills slut lyckades han ligga där stolt. Första gången han ligger där! Tova Sol sover ofta där en av hennes favoritplats. Hon hoppar upp smidigt som det är vore upp till vardagsbordet. No problemo!
Marco har tyvärr höftdysplasi på båda höfter, alltså har han missformat höftkulor som gör han kommer aldrig kunna hoppa lika bra som katter borde kunna göra. Han försöker iallafall så gott han kan. Ibland överskattar han egen förmåga och ramlar illa. Jag önskar ibland säga till honom stopp du klarar inte! Men han måste lära sig själv av egna misstag. Suck... Jag är bara rädd en dag skadar han sig men hoppas han slutar småningom. Tog några bilder på honom... Se nedan! :)

  
 Yes! Jag klarar det, matte! 

 
Dagen var inte slut än, på kvällen då när jag såg på TV så låg Marco på min ben men på nåt sätt la han huvudet och somnade på bordet! Hi hi! Jag tog bilder med min mobil så kvalitet var inte det bästa. Vill inte väcka honom... :)

  
 ZZZZ... 

 
Tova Sol hade det lugnt o bra helg inga nåt knäppryck eller så... Hon har koll på läget hi hi.

 Ja snart är helgen slut då blir det hopp i sängen för mig. Man ska ha ork inför imorgon, måndag brukar innebära massor att göra samt har jag en praktikelev med mig då. :) 



 Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Fia

Härlgit med en soft helg då man får slappa.. Lediga helger är extra heliga för mig som jobbar varannan helger :)

Jaa, vi får hoppas att det bara beror på tandstenen, hon har redan tappat alla valptänder nu. Bara och borsta hennes tänder så de glänser! :) Hoppas inte hon får någon sjukdom som kommer tillbaka flera gånger. Inte kul och pussa henne när det luktar blööörkk! :( hehe..

Jaa, tiden har gått galet fort att jag själv inte förstår det. Ja, tur att vi trivs. Vore ju dumt o köpa ett hus där man inte trivs :(

kramkrammm!!

2010-11-24 @ 10:42:17
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Neta, Zacco och Zeke

Sköna Sol å Ruffy ;) Miss You <3

2010-11-25 @ 10:59:35
URL: http://wisserangels.se
Postat av: pezze

hahaha.. han e kul han!!!!

poppe e inte sämre.. han kan sova på konstiga ställe o så..

en sak som förvånar mig e att (jag har köpt en vettig kattbur) båda katterna har sovit i den :O...

impad blir jag..

hade ju den tygburen förut, men dom verkade inte gilla den...(kan ju vara så att de kopplar ihop tygburen med att de har åkt med den till landet) så får se vad som händer i sommarn då de åker med till stugan.. då blir det nog en annan ljud i källarn... :)



hihi..

men det e bra att du latar dig lite o bara göra det du vill göra då du e ledig!!!!

kramix på dig, gôe gumman :*

Postat av: Fia

Jobbigt med beslutångest. Inte kul och slösa på min tid genom att stå och fuuuuundera. :)



Ja, är sååå förbaskat morgonpigg, men kan vara skönt ändå, för då har man mer tid och det är oftast lugnt på fm. :)



Stackars Nicklas som har en pratsjuk fru, just när han som är mest upptagen. Hahaha..



Du får ändå svara på de 7 frågorna! Du har blivit bonusutmanad! :D



hehe, jaa inte lätt och komma ihåg alla datum, men inte Edwins. Vad konstigt. Haha.. kramm!!

2010-11-30 @ 12:17:18
URL: http://edwugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0