4:e advent!

Hejhå!

 Idag är det 4:e advent, 6 dagar kvar till julafton och 13 dagar kvar till nyår! ;)

 Snart ska jag åka in till stan och julhandla lite, samt hämta min hemnyckel hos en vän som har varit kattvakt åt mina katter igår kväll när jag o fästmannen var i Strängnäs hos min syster. Vi kom hem sent pga det var nästan snöstorm ute då vi lämnade Strängnäs. När väl närmade oss till Örebro var det mest regn. Imorse såg man en tunn snö här, de lär nog försvinna snart. 
 Nu har man sett syrrans nya lägenhet, hon har flyttat för några månader sedan med sin sambo och barn till större lya. Även har man träffat deras nye familjmedlem; en skäggagam vid namn Gösta, ca 1 år gammal eller lite mer. Exakt ålder vet de inte, för de fick hämta ödlan hos djurpolisen. Någon hade visst tröttnat på ödlan så de la honom i en kartong och band runt med tejp o slängde i soprummet eller förråd, glömde vart. Där låg den i mörker vet inte hur länge tills han hade tur någon hittade honom och hamnade hos djurpolisen. Otroligt att det finns folk som gör såna saker mot djur! :(
 Ovan se en smal o ung ödla, jag har vant mig vid Räkans skäggagam Rookie som är runt 8 år. Han är dubbelt stor! =)
 Igår hos syrran fick man träffa pappa, brorsan med hans tjej. Kul, har inte träffat dom på årtal, sist var nog då det var på farfars begravning 2005. Fast pappa hade man setts snabbt för 1-2 år sedan då jag var förbi min hemtrakter och hälsat på mamma så sa vi bara hej. ;)


 Mina katter mår bra. Tova Sols mage är på rätt väg, fast då och då måste hennes mage krångla men det är inte lika ofta som tidigare. Marco är sig lik - lika busig o knäpp. :) 

 Med mig är det bra, jag jobbar en vecka till... sen har jag semester i en vecka, mellan jul och nyår. Det blir skönt!!! =D Längtar! 

  Gammal kort på mig o Tova Sol - 06. Då jag hade bara haft henne i några veckor, alltså nyblivande kattägare med andra ord! *S* 

 Ha det bra i vintermörkret! Snart närmar vi oss till vintersolståndet den 22:e dec. Därefter ska det bli ljusare tider!

 Kram, folks!

Kommentarer
Postat av: Neta

Jaaaa, sjukt att tiden går så fort! Jul jul jul är det igen ;). Kul att höra att allt gick bra i helgen. Happy för din skull, maaassa med kraaamar!!!

2011-12-21 @ 09:01:25
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0