Strängt jul i Strängnäs!

Helloj!

 Jajamän nu är julen passerat och imorgon är det nyårsafton! Ännu är det inte bestämt vad jag och Tommy ska göra imorgon. Kanske tar det lugnt o skönt nyårsafton härhemma med katter? :)

 Vi har firat jul hos min syster i Strängnäs. Kul se hur systerbarn försöke teckna och bostavera lite ibland skrev vi varandra med lappar. Nu kan de ju läsa och skriva så det underlättar lite kommunikation mellan oss än alltid ha min syster som tolk.  =) Svårt att tro barnen är 9, 8 och 2 år gammal! Den yngsta är fortfarande en liten vilding så länge. Vill hela tiden leka o leka. Han fick peka där och här vad jag skulle göra. Jag blev hans lilla slav hehe! 
 
 Jultomten anlände lagom då vi åt klart julmat. *rap*

 
Fanny, Jultomten, Felicia och Gösta ( i terrarium till höger och honom kan man inte se ändå, han sover gömd någonstans.)

Mamma fick tolka vad jultomten sa, han spelade lite lätt förvirrad typ som hade åkt vilse och hade sina renar i Falkberg som irrar runt. Han glömde sin läseglasögon i Nordpolen så det tog honom tid att tyda julklappar.
- God jul Fredrik... näää.. Filippa....Nää.... Felissa vad roligt namn!
- Felicia! sa Felicia
- Jaså ja kan nog vara det... Här får du. Nu nästa julklapp.. God jul Fånny? 
Det kan gå till... =)

 Barnen var förtjusta i jultomten! Han var så rolig! Ruben tyckte däremot jultomten var lite läskig han satt hela tiden hos sin mamma. 

 Jultomten sket i vuxna, ingen av oss fick julklappar. Bara till snälla barn... Okej! Sträng regel det....

 
Julklappsdelning pågår... Felicia, Fanny och Ruben jobbar hårt att delar ut till lata vuxna. Min fästman får posera lite när jag tog ett kort på honom.

 Jag fick roliga o bra julklappar iår. One Piece dräkt, digital fotoram, Paradis chokladask ( traditionellt.. jag får ALLTID minst en sån varje jul av min envisa mamma hihihi...) Dr Quinn DVD, och en DVD film som heter " Hur många lingon finns det i skogen?" tror jag det heter - en svensk film som min syster säger är jättebra film! Ahh får ta och titta på den snart. Duk-magnet med kattmotiv på. Ja olika fiffiga saker. :)

 Min fästman fick ett kul och annorlunda julklapp från min famij. 

 
Tommy har alltså en get, men geten bor i Afrika! =) Och så heter geten Gandalf för min familj vet Tommy älskar fantasy. Namnet kom från Sagan om Ringen. Cool och annorlunda julklapp!

 Hur med katter då? Såklart fick de fira jul på egen tass;

 
Tomtekattmor Tova Sol, lagom sur för tomteluvan på huvudet. Med lite muta och snabb att ta bilder gick det bra.


 Tomtenisse Marco Ruffy - han tycker nog tomteklädsel är fånig men är snäll ändå när vi klädde på honom och fotade.


För mycket glögg?


Såja nu har jag poserat och visat min bästa gulliga sida som tomtenisse - hit med belöning NU!



 Båda katter mår finfint! Imorgon nyår - skönt de är inte rädda för smällarna. Tova Sol brukar ogilla ljudet så hon hoppar ofta ner och gömma sig under vår dubbelsäng så hon kan tjura lite sen går hon ut när fort det värsta oljudet har ebbat ut. Marco brukar bli lite osäker först sen OK. 


 
 Imorse har Tova Sol varit på bushumör, den där stackars leksak kom inte undan! =) 


  Ha det bra folks och GOTT NYTT ÅR i förskott. ( Ifall jag inte skriver i blogg imorgon, vem vet...?) 


 


Kommentarer
Postat av: Fia

bra klappar ni fått. :) min bror & hans tjej fick också varsin get o de heter Jens & Madelene efter dem :D Söta tomtekatter ni har!

Vi ska oxå fira nyår själva, blir skönt! Edwin är ändå sjuk så det gör inget :)

Gott Nytt År på er!

kram!

2011-12-30 @ 15:12:36
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Neta

Härliga bilder <3 God Jul (igen men i efterskott) HA HA!

2012-02-09 @ 17:14:17
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0