Utmaning dag 38


 Ja som vanligt är det utmaning: Roliga djurminne

 Ja nu till nån kul minne med djur. 

 1. Förut när jag var yngre hade mamma skaffat sig en katt, Sixten. 
Det var en helg och jag var husvakt då, min mamma var bortrest nåt och mina systrar var hos sina pappor. Det var sommar så altandörren stod öppet. Sixten sprang in och uppförde sig konstigt. Jaha ja, han hade bjudit hem en svart katt Sara ( som är grannens katt). Hon gick genast till Sixtens matskål och åt upp allt. Vad gjorde Sixten? Den modiga lejonet gömde sig under en stol och glodde på henne. Hur kunde hon ta hans mat?! Mycket modig... :) Jag fick bära ut henne. Sixten klagade genast att hans mat var slut. ;) 


2. Tova Sol brukar älska sova på soffans ryggstöd. Och när väl hon sover djupt brukar hon börja glida sakta tills hon ramlar ner på soffan, vaknar kvickt och försöker se omkring vems fel som fick henne trilla ned. Om jag satt bredvid, så kunde hon blänga på mig. Vaddå? Jag har inte ens rört henne men hon trodde jag har gjort nåt. Om hon är ensam i rummet jag såg från annan rum kan hon kolla omkring sen jaha, lägga tillbaka på ryggstödet småsur för då vet hon att det var hon själv som gjorde det! Haha!

 3.  När jag var yngre hade pappa tagit hem en schäfer som bodde hos pappa i ett år innan han skulle fortsätta utbilda sig till en polishund. Ceasar hette hunden minns jag. Så en morgon bad pappa mig ge Ceasar mat eftersom ingen kunde göra den morgon. Ah okej, jag tog maten och la i hans matskål, la senare på golvet och sa kommando; varsågod.
Men det problem är att jag kan inte prata, och Ceasar kan inte kommando på teckenspråk så jag fick kämpa LÄNGE med ordet varsågod. Han satt och dreglade massor men väntar trogen på det där kommando han ska få. Jäklar... Jag gav matskålen till hans nos. Han vägade äta. Jag har till och med försökt puffa Ceasar så han skulle gå till matskålen och äta men nej. Jäkla lydnadshund! Efter 15-20 minuter lyckas jag få ut tydligen en kommando för då flög Ceasar över sin matskål och åt som galen. Senare sa jag till pappa att jag vill inte ge hunden frukost mer, okej sa han. :) Jag slapp undan. Hihi!

4. Jag minns en sommar då Nilla var valp. Neta sa " jag måste på toa" så försvann hon. Jag öppnade dörren till Netas lilla trädgård ifall Nilla vill också kissa, en valp kan verkligen kissa mycket! :) Så försvann Nilla därute bra bra. Men då dök hon upp ganska fort med nåt i munnen jag hann inte se riktigt vad, har hon tagit nåt? Jag fick springa till vardagsrummet där stod Nilla ganska stolt med en stor växt i munnen som hon slet hårt från jorden eftersom all rötter och jord följde med in! Massor jord rann på golvet. Jag försökte hålla mig lugn och tänkte ta växten från hennes mun. Nillas svans rörde på sig hon tyckte det var roligt. Då skakade hon på huvudet " döda byte" då svätte blomsterjord ÖVERALLT i vardagsrummet jag sa neeej, tog växten ur hennes mun och sen slängde den. Nilla vill genast leka. Nej sa jag och tog fram dammsugaren. Neta kom ut från toaletten. " Vad hände?" frågade hon när hon såg all röran och jag dammsög. " Hur länge har jag varit i toan? Jag bara kissade!" ;) Hehehehehe!!!!!!!!!!!!!

 Ja det var några st djurminnen. Djuren är verkligen härliga! :)






 Lite annat;

 Igår har jag varit hos sjukgymnastik, där knölen jag har på ryggen är bara en muskelknut. Helt ofarligt. Sen min rygg misstänker man jag har inflammation, ska ha återbesök sjujgymnastiken 7 mars och kollar hur det har gått. Hoppas min rygg har bättrat sig till dess.


Kommentarer
Postat av: Neta

Hihihi, dessa härliga underbara djur ... som mer än gärna skylla allt fel på oss människor ;)

2011-02-25 @ 20:47:05
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0