2011

Hej!

 God fortsättning!!!

 Hoppas ni har haft bra jul och nyår? Själv hade jag toppen! Julen blev hemma hos mig bara jag och min mamma. Min sambo åkte till sin släkt som bor inte långt härifrån.
 Så jag o mamma hade mysigt tillsammans det är inte ofta vi kunde träffas ordentligt. Hon bor ca 15 mil bort. 
 
 Det roliga var innan julmaten skulle serveras så sa mamma plötsligt vi måste öppna en julklapp! Det är något vi som kommer behöva nu!
 Jaså? OK så bytte vi en julklapp, av mig fick hon en reflexväst som hon kan ha i bilen ifall bilen strejkar någon gång i en mörk ställe bra att hon ska synas om hon ska ev. byta däck eller gå ett bit... Ja så öppnade jag min och log. Ja jag förstod varför det behövs. Jag fick en jättefin julduk som man kan ha till matbordet. Jag har ingen julduk så mamma gav mig i julklapp som sen används på en gång! He he!

 
 Fina julduk samt massor goda mat! Man blev verkligen mätt efteråt! 

 
Vi hann precis se på Kalle Anka kl 15. Skyndade som sjutton att lägga mat i kylskåpet sen snabbt till vardagsrummet det var på sekunden! Haha! När jag såg på Lady och Lufsen kände jag direkt omgivningen speciellt från Venedig där har jag varit förra året. Typiskt av dom Italienare att hänga sina tvätt mellan husen. :)
 Jag fick förklara för mamma vad Bella Notte betydde på italienska. Vacker natt. Om man säger Bella donna så betyder det vacker kvinna. Det hade hon aldrig tänkt på. Lite italiensk undervisning hi hi. Men det är iallafall allt jag kan! *S*

 Inte bara vi som njöt av julafton.


 En förväntansfull katt som vaktar julklappar. Tova Sol. ( Egentligen vill hon äta paketsnören men jag sa ifrån skarpen hon inte fick. Det är farligt. Hon blev såklart lite tjurig när hon inte fick det hon vill.) 


 På juldagen har jag o mamma spelat mycket Buzz. Mamma tyckte spelet var kanonkul! Det är frågesport-spel till PS3. Sen på söndagen åkte hon hem. Jag har en vecka semester, skööönt. Under där veckan passade jag på plugga ordentligt i trafikskolan samt övningskörde. De sa det såg bättre o bättre ut för min del jag ska kanske ha uppkörning + teoriprov någon gång i feb. GULP! Nervööööös!!!!!!

 Nyåret har jag inte tagit nån bilder från men hade även det trevligt. Det blev hemma hos mig o sambo. Två gäster kom på besök hos oss istället K och K. Vi spelade lite Buzz och annat spel. Vid tolvslaget skålade vi. Skönt att mina katter är inte rädda för fyrverkeri eller smällaren ute. Marco tog det som vanligt. Tova Sol sov. Toppen! 

 Ja nu är det år 2011. Om några veckor kvar ska Marco utställas. Spännande!

 Se på bilder vad mina katter tycker om vintern... När man kan inte gå ut på balkongen och spana gör de istället;

 
 Zzzz sa Tova Sol. Drömmer om sol och värmen... Mmm....

 
  Marco slappar i soffan. Zzznark....

 
 
Ha det bra! :)  

 

 
 


Kommentarer
Postat av: Zeta, Zacco och Zeke

Hahaha K & K!!! Lät för rooooligt ;) Toppen bloggat :P Mysiga bilder på knaskatter! TACK för senast!!! BAMSEKRAM

2011-01-04 @ 18:48:06
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0