Utmaning dag 11


Idag är utmaning; Min favoritfödelsedag.

 Jaa svårt välja ut en favoritfödelsedag jag brukar ju fira min födelsedag, jag gillar lite firande och allt. Träffa vänner. Presenter älskar jag men det MÅSTE inte innebära presenter när jag bjuder vänner utan träffa dom och umgås det som är höjdpunkten. Lite lek och skämt är aldrig fel oavsett ålder... :) 

 Men jag kan komma på TVÅ härliga födelsedagfirandet ena då jag fyllt 25 år. 
 Jag har länge önskat mig en DVDspelare så jag kan äntligen köpa tecknat filmer. Många har redan DVD hemma medans jag rullar på min gamla VHS. *suck* 
 Jag trodde aldrig jag skulle få en sån i present absolut inte. Så jag hade kalas hemma hos Neta ( stämmer det?) då var alla lite konstiga och Neta knuffade mig på soffan sen sprang hon. Jag fattade allvar trögt varför kompisar stod där i halvring med kameror...  25 år och var inte snabbtänkt.... Jag skyller på alkohol kanske? Jag vet inte om jag har börjat dricka då. *S* 
 Så gav de mig present, lika trögfattad jag var öppnade jag och ehh.... såg på lådans omslag. DVD. Jag tänkte det var nog ett skämt, det finns annat intu. Sen öppnade jag intu och det VAR dvdspelare. Jag var sååå glad. Jag kunde inte sluta le hela kvällen ( och jag log verkligen i en vecka för där present!) 
Jag har fortfarande den i sovrummet och ja den funkar utmärkt! ;) 
  TACK vänner för presenten!!! :)

 Sen andra var då jag fyllt 30 förra året. Jag har önskat mig en laptop. Och massor andra önskningar också självklart men nr 1 var laptop. Jag var less på min stationär dator, den funkar bra men står i fel plats och tar mycket plats osv... Jobbigt.
 En liten minus med min födelsedag var att tolkar kunde inte komma, surt! Det kom ju några på min födelsedagfest som inte kan fullt teckenspråk. Tolkcentralen GRRR....
 Men nåjaväl, jag fick en laptop av papper och skrattade. ( Sara min goa vän som är konstnär också har gjort den.) Och om man tar ut cd ( av papper) innehöll det massor pengar! Det blev 4200 kr tror jag. WOW!!! Såklart köpte jag en RÖD laptop. Min favoritfärg! ;) 
 TACK vänner o släkt för presenten!!! Jag använder laptopen varje dag, som t.ex just nu när jag bloggar. Hi hi. 
Jättebra grej det här! <3


  Ja dagens utmaning är utfört. Nu ska jag packa ihop och göra ordning innan jag åker på kattutställning med Marco! Spännande! Hoppas veterinärbesiktningen går bra jag är bara nervös för hans dåliga tänder. Ifall de säger nåt. Mer info om utställningen kommer sen. :) 
 Har packat ner min nya kamera! Hoppas bilderna blir bra!!!! :) 

 Kram och ha en skön lördag ni!

 


Kommentarer
Postat av: Neta

Hihi, underbara dagar !!! minns båda starkt ... :D

2011-01-29 @ 20:13:09
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0