Eldig måndag och solig torsdag!

Helloj!

 Ja vilken vecka får man säga!

 I måndags den 13 juni, vaknade jag som vanligt. Jaha ja, ännu ny jobbvecka. Jag klev upp 4.30 och duschade snabbt, gav katter frukost samt deras lådor rensade. Under tiden tyckte jag det luktade rök. Jaja, grannen under mig är en storrökare så ventil i huset vi bor är inte precis bra så det kan stinka in, mest i köket. Jobbigt och rätt irriterande ja!
 Men iallafall, jag suckade och fixade frukost till mig själv, de fyra heliga tomatmackor med en glas jos. Ställde dem i vardagsrummet och startade min laptop. Som alltid varje morgon jag gör innan jag ska till jobbet. Men just den morgon kollade jag ut genom vardagsrumsfönstret medans jag tog en tugga och märkte... det kom MYCKET rök från fönstret under mig. Vänta.... är det inte lite lite aning för mycket rök för en rökare? Jag ställde upp mig och tvekade. Brand? Jag väckte min sambo, sa att jag är osäker om det är brand? Jag har aldrig sett min stora starka karl kliva upp så snabbt från sängen på en nanosekund! Han kollade ut fönstret och sa " ja det är brand!" jag blev helt skakis men behöll ändå förnuftet kvar och sa till honom. " Okej du tar in Tova Sol, jag tar in Marco i buren!" så tog jag in Marco i buren han fattade inte. Sen fick jag jaga efter Tova Sol medans Tommy klädde på sig och sprang ut. Öhhh vart ska han? Äsch jag fick bråka med suraste drottning. KOM HIT! Sen kom Tommy tillbaka halleluja så vi fick samarbeta och fånga henne in i buren. Hon skrek av protest. Hon vill minsann vi skulle veta hon var inte nöjd med behandlingen.
 Så gick vi ut bara som vi var med tofflor och mobiler på oss så mötte vi brandmän, ambulansvårdare och polisen.  Det var grannen under oss som brann ( misstänker starkt sängrökning!!!) så jag gapade. Har liksom aldrig upplevt allt på så nära håll. Jag var skakis men visade inte utan gick ut. Jag och Tommy var beredda på vi skulle komma ut allra sist pga vi är ju döva och vår brandlarm är ur funktion pga en elfel så det har dröjt ett tag med att fixa den. Men VADDÅ... Vi var ut allra först ( förutom den drabbade storrökaren som for med ambulansen...) Vi satt ute i lusthuset som låg nära, bara 10 m härifrån med katter i burarna bredvid oss. Vi fick vänta snällt. Jag frågade Tommy varför försvann han förut? Jo han har sprungit upp till tredje våning och bankat på grannars dörrar, även grannen som bor mittemot oss. Vi bor på andra våningen. Jaså okej!
 Men alla grannar sprang inte ut, de kollade bara från balkongen och jaså.. oj en brand? 
 

 
 Kl var nästan 5.30 vi satt ute, jag småfrös samt fortfarande lite skakis. Tog bilden med mobilen. Det var nästa port till vänster som vi bor. 

 
Branden såg ut som varit under kontroll eftersom brandkåren packade lugnt ihop saker polisen kikade lite runt lägenheten. Jag frågade en polis om vi kunde komma in, han bad oss avvakta lite när jag sa vart vi bodde alltså precis ovanpå lägenheten. 
 
 
 Min nyvakna sambo med sin mobil på bordet. Buren till höger är Marcos. Jag har Tova Sols bur bredvid mig. 

 
 
 Oroliga katter - inte en vanlig morgon för dem alls!

 
Efter 10-15 minuter fick vi ett grönt ljus av polisen att vi fick komma in i vårat lägenhet. Det luktade rök vi fick vädra det gick snabbt över, röken drabbades mest i trapphuset och det luktar kvar fortfarande! 
 
 
 Klippt ur tidning Örebroar'n. 

 
Jag hoppas att kvinnan får flytta ut och ha bostad med tillsyn eftersom hon kan inte bo själv anser jag. Grannen som bor mittemot henne håller med, vi har pratat lite hon kan lite grann teckenspråk. Hon tyckte det var hemskt hon hörde när brandkåren bröt dörren osv. Usch! 

 Nåja nog om måndagmorgonen! 

 Istället till nåt roligare.... idag torsdag! =)  Jag fick ledigt från jobbet - skönt det uppskattas ibland! 
Så jag och min underbara & trogen klädrådgivare har varit på stan så jag har shoppat verkligen loss! Jag handlar kläder kanske hmm... varannan år, så när man måste handla då kör jag alltid massor så jag behöver inte göra alls på ett bra tag! =)

 
 Shoppat shoppat som satan!


 Snygg "rockjacka" som Neta sa att jag måste köpa utan tveka! Hahaha! Den är jäkla snygg!


 Två klänningar har jag hunnit köpa det med. :) Äntligen har jag lite fina kläder hemma. 

 TUSEN tack för hjälp, tips och all råd idag, min bästa klädrådgivare! =) Jag är jättenöjd!
 Jag ser fram emot börja använda dem! 
 Efter det våldsamma shoppning åt vi på grekisk restaurang, våra favoritrestaurang Efesos med goda grillspett och 5 olika såser att välja på och lite vin. Åååå, vad vi njöt! Ibland får man unna sig lite extra gott! =) Eller hur?

 Imorgon jobb, det är en föreläsning om barnkonventionen, sen äntligen helg!!! =)

 Ha det bra!!!  
 Glöm inte fixa er brandlarm, kolla om det behöver ny batterier....


 Grannen under oss... brandorsaken vet vi inte ännu men jag har stark misstanke iallafall; sängrökning. :(
 
 


Kommentarer
Postat av: pezze

du e söt, gumman!!! :)

skönt med lite(mycket) nya kläder!!!



o det e ju hemskt med branden!!!

brr..

men konstigt att grannarna inte gick ut... :O

knäppt!!!



kramixx :*

Postat av: Neta

Jaaa, fyfan med det där branden. Kunde ha slutat mycket illa om brevbäraren inte märkte det! UUUUSCH!!!!! Tack o Lov att det var änglar hos er.



TACK för senast! Det var kul! Rena Rama Frankrike! <3

TUSENTALS KRAMAR

2011-06-19 @ 21:54:12
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0