Min lille Marco

Godmorgon!

 Idag ska Marco till veterinären, ska vara där och lämna honom mellan kl 8.15-8.30 och sen hämta honom förmodligen på e.m.

 Han ska sövas ned, röngtas och några ( eller alla) tänder ska tas bort. Bero främst på röntgen hur illa det är. Min lille stackars Marcoplutten! Han har haft problem med tänder sedan han var unge. Jobbigt.
Två tänder har redan tagits bort som satt löst för 1-2 år sedan nåt. Då fick han diagnos Plasmacellsgingvit.
 Men just nu vet vi inte säkert så röntgen ska visa sen om han har FORL eller inte. Hoppas inte!

 Han har fastat sedan igår kväll 16.30 var hans sista mat och nu är han hungrig, jobbig och krävande. :) Mjau mjau = mat mat! 
Tack snälla Warin som ställer upp igen som min lilla chaffis och skjutsar oss till djurkliniken, det är bara högst 10 min med bilen dit. Om man ska ta buss tar det typ en timma! Löjligt va? Jag har ingen tillgång till eget bil än men hoppas en dag, så slipper jag be och böna. :)  Hehe! Tack söta Warin! 

 Usch idag blir jobbig dag för mig och Marco. Jag kommer oroa mig på jobbet hur det går för honom. Hur han mår när jag hämtar honom? Tänk om han vaknar aldrig upp ur sövningen? Tänk om helgen räcker inte att han blir bättre måste jag vara hemma på må och tis? Hur ska jag ge honom mat om han vägrar äta pga har ont? Om han blir dålig måste jag fara till Strömholm djursjukhus under helgen. Djurkliniken här i Örebro är stängt på kvällar/helger.

  Lugn, Frida, lugn. En sak i taget... 

 
 Marco med sin låååånga morrhår! 

 Tova Sol mår bra men hennes mage krånglar fortfarande trots Flortiflora. :(
Vill först koncentera mig på Marco tills han är bra och sig själv då kan jag andas ut, sen hej gumman. Vad sägs om gaskroskopi? Jag misstänker mest ( och hoppas) det är bara nån form av foderallergi. Ja får se hur det blir. 
 
 Alltid nåt med mina katter! <3 Hoppas snart är de bra och glada gärna i flera år framåt! =D

 Urk det blir lång dag idag...... 

 Kram // Blödig matte
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0