SNYFT! Min sista semestervecka!

Halloj!

 Suck, här är min sista semestervecka, sen börjar jag jobba igen på måndag! Vill ha en vecka till semester! Hihi!

 Det har varit lugna dagar. Tova Sol har hunnit åka till veterinär två gånger på två veckor. PUH! Förra vecka var hennes ögon och klådan värre samtidigt har djurkliniken äntligen öppnat efter två veckors semesterstängt så ringde jag dom och fick direkt ett tid! Mötte en annan veterinär Leif som undersökte henne och tagit blodprover - som börjar bli ett vana vid här laget! Hennes struma-värde har sjunkit jättebra! Nu är det på 30,5! Normalvärden ska ligga mellan 10-55! :) Samt kollat upp hennes sockervärde eftersom hon kissar mycket men det visar sig hon har bra sockervärde. Ingen diabetes. Skönt!
 
Åkte dit igen igår så mötte vi Tova Sols veterinär som kom tillbaka efter semestern, Camilla heter hon. Ögon och klådan var mycket bättre! Hon har fått kortisonspruta mot klådan av veterinär Leif. Det hjälpte mycket bra! Sköööönt! Nu är det bara hud runt ögonen, pälsen lär småningom växa ut när fort hon slutat äta Felimazole gissar jag. Nu väntar vi på remiss till Uppsala Djursjukhuset så får hon jodbehandlingen. Då kan jag slänga ut de jävla Felimazole genom fönstret! Nejdå... snarare stoppa in i en påse och sen lämna in till Apoteket för att förstöras! Att vara noga.... Haha! Tänk på miljön! ;)

 Ja att vara en gift kvinna känns inte skillnad egentligen, bara man får vänja sig vid nytt efternamn. :) Har redan fixat ny pass och körkort. Men bankkort har inte hunnit fixas - ska göra småningom.

 Ha det bra, folks! :)
 

Kommentarer
Postat av: warin

Men skit skönt att allt går framåt med tova sol!



Nu bara hoppas på JOD och sen håller jag tummarna att hon slipper vara stammis hos veterinär framöver förutom vaccinationer ;)



<3<3<3

2012-08-12 @ 11:00:43
URL: http://www.warin.in
Postat av: Neta

HEJA KARLINEN, HEJA KATTERNA! :) <3 <3

2012-08-14 @ 15:35:34
URL: http://wisserangels.se
Postat av: LIIV - vanlig men unik

tråkigt att semestern är slut "/

2012-08-20 @ 11:24:50
URL: http://liivahliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0