Adventstökning! =)

Hej hå!!!
 
 Glad 1:a advent! =)
 Idag har jag och maken tagit fram adventstakar och julstjärnan till alla fönstrar. Såja, sen vill maken envist tvätta fönstrar. Jag fick påminna honom det är minusgrader ute så jag tycker det är klokt avstå. Han sa jo, han ska tvätta fönstrar så det blir fint när man ställer dit adventljus och slippa se hur smutsiga fönstrar är. ( Vi tjafsar alltid varenda år om samma sak!) Så jag gav upp. Varsågod du och tvätta! (Samma sak varje år!)
 Jag passade på fixa lite annat under tiden. Då kom min make och tog spis-skraparen som man kan skapa bort brända mat på spisen till fönstret det har visat sig han skulle spruta fönsterputs och oj, allt frös direkt till is! Han kämpade lite med varmt vatten och skrubbade, men litet som fastnade fick han skrapa bort isen. Herregud! Tror ni han slutar med det? Nej han lyckas ändå tvätta alla fönstrar utan fler missöde! =) He he!!! Nu lyser det fint härhemma.
 
Igår har vi varit på Efesos kl 16, och valde gott från menyn. Det skulle vara en lugn och mysig middag fram till ungefär kl 18. Bion började 18.30. Perfekt. Men gissa vad? Maken slickade nästan klart sin tallrik kl 16.30! Jag sa till honom " vi har varit här bara i halvtimma!" Han insåg att han hade verkligen kastat sig i maten ha ha!!!! Jag åt lugnt och fint upp min mat, han passade på sno lite och smakade. Vi pratade. Sen gick vi till SF och såg på en skräckis "Sinister." http://www.sf.se/filmer/Sinister/
Jag har låg förväntan på fimen skulle vara bra. Flesta skräckisar = gäsp!
Men den var helt OK! Tror också bion räddar mycket, det ger vibration då och då. Ett par gånger har jag blivit skrämd, puh! Men annars handlingen är rätt förutsägbart jag förstod ganska fort hur det skulle sluta. Lite synd men annars OK. Ethan Hawking är duktig skådis, ovan se honom blivit äldre nu! =)
 
 Snart ska jag smyga in i sängen och läser lite sen somna. Tova Sol kommer säkert göra mig sällskap! Min make, vad gör han? Suck. Ja vid datorn och spelar Minecraft med sin kompis i andra tråden! =) Datanörd! Hihi!
 
 Jaha ja, helgen glider mot slut, snyft! Bara att hålla ut och jobba imorgon, måndag tjohoo!
 
 22 dagar kvar till Julafton! =) Kram!
 
 
Katternas budsord! Hihi!  ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Neta

Hahaha, skrattar när du beskriver hur Tommy skrapar bort isen, kan tänka mig det med hans envishet :). Han påminner mig om Lars våran ellerhur :). Bra att bion va "OK!" iallafall :D. Men då ska jag se på den när den kommit ut till allmänheten :).
Skön kattbild!
KRAM

2012-12-03 @ 17:01:47
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0