Äntligen lite bilder! :)

Helloj!

 Nu har man laddat in några bilder från min mobil. Bildkvalitet är inte det bästa, som sagt - köp inte HTC! 

  
Jag packade inför finlandkryssning. Tova Sol ville nog gärna följa med. Tyvärr genomskådade jag hennes plan och lämnade henne hemma med min fästman och Marco! :)

 
Vi fyra tjejer på kryssning 30 juni-1 juli! ( Sara stod bakom mobilkameran) Hade kanonkul som helst! Hoppas det blir fler kryssning - pratade vi inte om Birka, tjejer? 

  
Efter kryssningen började jag märka Tova Sols öga blev rödare och rödare samt pälsen tunnats bort. Tur man hade veterinärtid snart för att ta ny blodprov har veterinärtid 3e juli så man fick ha lite is i magen och avvakta.

 Efter man har undersökt - ja det är nog klåda, en dum biverkning av medicin hon äter Felimazole. :( 
Ögonmedicin i tio dagar. Nu på fredagkväll är det sista medicinering sen håller vi tummarna klådan inte kommer tillbaka! :)

 Bilden togs på Tova Sol i söndags tror jag, det ser man ögat är på bättringsvägen!

Va va, vad nu värst ni är intresserad av min öga. Fnys! Ägna er roligare saker än så, va? 

 Hon ska ha ny veterinärtid 7 augusti så får vi hålla tummarna att värden sjunker mera! Heja heja!

 Som avslut av blogginlägg - i måndags hade jag piratbyxan av billig kvalitet så knappen till den flög bort. Oj fan, hur ska jag nu kunna jobba utan en knapp på byxan det innebär byxan bara glider ned! Ingen bälte hade jag! Fan fan. Jag letade i min skrivbordlådor efter säkerhetsnål eller nåt likadant! Så fann jag en... och fick snilleblixt! Det kan man kalla för bra kreativ! :)

 
Helt perfekt! :) 

 
 Nu ska jag hoppa i sängs och sova. Tova Sol kissade i sängen idag men jag hade köpt en gummityp draperi och det hjälpte verkligen! Ingen urin rann genom till lakan! Vad bra! Istället fick Tova Sol gå med lite blöta tassar fniss fniss... 
 Misstänker felkisseri och bajsandet påverkar mycket av struma, medicin och jobbiga kräkningar. Hon kräks nästan varje dag. Hoppas småningom får vi godkänt för att genomgå jodbehanlingen. 

 Marco mår fint. Bara lite tandproblem igen som varje år - till höst blir det nog tandstenborttagning för hans del! Blir han glad? Tveksamt! ;) Vid tanke på hans tandsjukdom måste man kolla regelbundet. Alltid nåt! :)

 Godnatt folks!  


Kommentarer
Postat av: Linda

Vi hade plastlakan som vi bäddade sängen med när vår Nova hade uvi. Funkade bra:). Det var längesen jag åkte på kryssningar..det var roliga tider;).

2012-07-11 @ 22:36:33
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Neta

Absolut BIRKA o håller tummarna för lilla söta Sol!

2012-07-13 @ 10:46:55
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0