Östersjön & blodprov

Hej hej!

 Ni ska få lite bilder sen, förmodligen med nästa inlägg. :) Det är jobbigt ladda in bilder från mobil till datorn för min mobil är en liten skithög! Allvar, köp INTE mobilmodell HTC. De är bara av jämmer och elände, tro mig!

 Nog om det. Under helgen har man kryssat över Östersjön med bästaste tjejer: Jag, Neta, Warin och Dara! Vi firade Netas vän som fyller 40 så man fick träffa flera vänner - gamla och nya! Jättekul som helst! Åt gott mat på Viking Line buffe, det är aldrig fel! :)
 Sen hade födelsedagbarnet ordnat en lekvärd som underhöll oss i en timme. Snacka om motion! Vi fick irra i hela båten på max 20 minuter, man ska följa i pappret vad vi skulle göra. Man delade upp i 4 olika lag, jag hamnade i lag 3. Vi kom i mål först men visade sig vi gjorde många tabbar ha ha. Det gäller att läsa NOGA vad det stod vi skulle göra. Nåväl! Roligt hade vi ändå! :) En annan lag vann men de gav bort priser till födelsedagbarnet S, för det är ju hon som fyller år! Snällt! Hade även tur med vädret hela resan det var soligt och varmt helt perfekt! Nöjd! Hade såklart tagit en sväng till taxfree och handlat lite gott till mig och min fästman. ;)  Sen när vi kom fram till Stockholm i söndags, båten höll på komma in till hamnen det tog lite tid så fick vi tjejer glo på en söt hamnarbetare irra runt o fixade fram slangar till båten för att tömmas och in med nåt nytt som vi tror nog vatten? Det var lite kul hur vi glodde på honom utan han märkte det.

 Min fästman berättade när jag var ute på kryssningen hade Tova Sol bajsat på sängen, på min sida det här gången. Jag vet inte varför men har jag bara tror att hon är sur för jag har rest bort. Hon såg ju jag packade ihop och åkte iväg. När jag är hemma igen från kryssningen har hon inte gjort på sängen mer. Min lilla pälskling!


 Igår har man åkt till veterinären med Tova Sol för återbesök. Ny blodprov togs. Tack Warin för sällskapet o skjutsen! :)
 Det visade sig att medicin Felimazole har gjort bra jobb - hennes värden sjönk från 101,2 till 75,6! 
 Normalvärde ska vara mellan 10-55. Nu höjer vi med två tabletter om dan. Förut fick hon bara en tablett som jag ger på kvällar. Nu gäller det båda morgon och kväll. 
 Ska ta ut ögonmedicin till henne idag, hennes ena öga har hon kliat mycket så att hon fått sår och kisar lite. Tror tyvärr det är biverkningar av Felimazole att hon har fått klåda och kräk varje dag - oftast spyr hon upp hårboll eller vit slem. De två är vanligaste biverkningar av Felimazole. Återbesök igen vecka 32 så får vi hålla tummarna värden sjunker lite till! :)
Har aldrig gått till Apoteket så ofta som här månad! Snart är jag nog stamkund där!
 Synd att djurens medicin inte får ingå i högriskkortet. Dumt!

 Marco mår bara bra. Skönt det! :)

 Soliga kramar!

Kommentarer
Postat av: Linda

Skratt...glas gäller för mig också. Det räcker med att vifta med ett glas för hon ska bli helt till sig och jama. Det måste alltid finnas ett glas vatten åt henne:). Nu är det dags för Tova Sol att bli bra:).

2012-07-04 @ 23:26:41
URL: http://nakit.webblogg.se/
Postat av: Neta

JA, skaffa SAMSUNG GALAXY, skit i att dina händer e så söta o små :P hahaha

2012-07-13 @ 10:49:37
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0