Midsommar!

Tjoho!

 Skönt med en dags ledighet i fredags, precis det man behöver ibland! :) Jag trodde hela tiden jag skulle jobba imorgon, att det är söndag idag! Nej nej det är bara lördag! ;)

 Igår firade jag och min gubbe midsommar för oss själva. Vi hade inga planer så vi beslöt vara hemma och koppla av vilket var toppen! På e.m föreslog Tommy vi skulle åka o sola oss lite grann? Han tipsade en strand som han hade badat förra året som var bra. OK varför inte? Han minns inte vad stället hette. Ja ni vet karlar..!

  
Resan till namnlösa stället!

 Sen när vi kom fram kände jag genast stället! Jaaa, det var årtal sedan sist jag var där! Jag och Neta har badat där förut när hon bodde i Latorp, inte långt från sjön! :) 

 
Lögardammen!

 Vi solade för de mesta. Det har kommit bara 4 personer o snabbdoppat sen åkte iväg. Det var mest vi ensamma där. Jag vadade lite. Såg många grodynglar sen några snok i vattnet. Tur för Tommy att jag är tuff brud, inte hoppa i hans famn om jag råkar se en orm! Hihi!
Sen blev vi hungriga och åkte hem, det var ändå dags för att ge katter mat och Tova Sol skulle få sin medicin också.

 
Midsommarmat! Lax, färska potatis, hollandiesås, citron och sallad! Även senapsill är med, Tommy vill så gärna ha sill till midsommar. Det blev jättegott! Mumma!

   
Vi bara frossade ååå vi blev så himla mätta så att vi inte orkade ens tänka på efterrätt förrän nästan vid midnatt då åt vi pannacotta med blåbär/hallon. :) 
 
Vi tog även en nubbe, Tommy fick ett flaska tysk vodka gratis då han jobbade och la golv i torsdags hos en tysk familj. De var så nöjda med Tommys arbete så att de gav honom en flaska vodka! :) Den smakade inte dumt. 

 Idag har jag städat lite runt härhemma medans min gubbe är hos en kompis. Sen hann jag även njuta av solens värmen ute på balkongen o läste lite innan regnet kom. Nu öser det för fullo därute! 


 Tova Sol mår bättre o bättre, hon är piggare, gladare och går inte lika ofta till lådan. Hennes mage är stabilare. Idag busade hon med att springa runt med en leksakmus i munnen. Man blir bara så glad se henne!
 Behöver jag berätta att hon har gjort sönder en till leksakmus? Det måste vara anabola streoider i hennes medicin! Haha!!!!!

 Ha fortsätt en skön midsommarhelg, allihopa! 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jezze (pezze)

mums mums..

lax e gött... har själv en stoorr laxfile i frysen som jag inte har en aning om hur o vad jag ska göra med den.. koka eller steka eller .. ja... hmm..

men gött hade ni ser jag :)

Postat av: Anonym

Härliga bilder!

2012-06-26 @ 09:56:00
Postat av: Neta

Lol det va jag som skrev härliga bilder =))

2012-06-26 @ 09:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0