Nackspärr och bajsfest

Hejhå!

 Oj veckan har gått fort! I onsdags var det nationaldag, skönt med en dag ledighet. :) Gjorde inget speciellt, förutom jag gick runt hemma med blå/gul t-shirts. Hihi! Dessutom min syster fyllde år också på själva nationaldag. GRATTIS, lillasyrran! Även Warins katt Titus fyllde år han med, nu är han 7 år. :) 6 juni är visst en populär dag?

Förra vecka har jag legat hemma sjuk i dumma influensa. Trist! Kom till jobbet i måndags, gaah skönt men som välkomst har jag massor arbetsuppgifter att fixas. Självklart! :)
 Här veckan har jag fått nackspärr, vet inte hur det kom sig men ont gör det. Det sitter än, ibland har jag svårt att vrida huvudet. Bläh! Hoppas det släpper snart. Vaknade igår morse kl 5 av att nacken gjorde så ont.
En tecken på att jag börjar bli gammal? *ASG*

 Marco mår bra, han är lika knäpp som vanligt! Imorse lekte han länge med en liten träbit. Hur kan det vara himla roligt vet jag inte men bra att han gillade det. :)
Tova Sol, min krutgumma är det däremot inte bra. :(
Hon har fått veterinärtid nu på tisdag halv två, det är första bästa lediga tid man kan ta hos hund- och kattkliniken i Bista. Hoppas helgen kommer gå bra, om hon blir sämre blir det väl raka vägen till Strömholm Djursjukhuset. 
 Hon har bajsat i våra säng flera gånger nu, även kissat där. Oftast på min fästmans täcke/sida. Min är orörd. Sen kräks hon upp hårboll eller vit slem nästan varje dag på golvet eller på sängen.
Så nu är min fästman ganska trött på katten det kan jag förstå. " Varför på min sida?! Jag har inte gjort nåt!" sa han. Jag förklarade det är inte nån krig mellan dom två utan helt enkelt mår Tova Sol inte bra.
En katt är en renlig djur, de föredrar hålla sig till kattlådan för där städar vi ju regelbundet. Om man kissar/bajsar utanför kan de ha ont eller mår inte bra för då har de förknippat lådan med ont - mycket vanlig tecken. Inte planera nån hämnd mot min fästman. :) 
 Hon mår allmänt bra. Dricker och äter normalt. Busar lite. Vi lekte lite imorse. Tvättar pälsen. Därför man blir lite förbryllad - vad är det som är fel? Min lilla gumma! 

 Imorgon är det dop för min fästmans brorson Yngve. Jag kanske kan inte åka med, jag hade glömt bort min sista lördagpass är imorgon innan sommaren! GAAH. Samt min katt mår inget vidare bra trots Tova Sol ser pigg ut, så tror det blir så jag stannar hemma utifall hon blir sämre. Samt vill nog inte Räkan heller tvätta bort bajs från lakan om olyckan kommer framme om nu hon ska vara kattvakt! Trist när det händer, men så är det ibland. 

 Håller tummarna att Tova Sol blir bra snart! 
Ha det bra, folks! Och grattis till ungdomarna som tar student idag! Tänk! Jag tog student för elva år sedan! :) 


 
 Tova Sol - som tycker så här om veterinärbesök på tisdag: BLÄH!
 

Kommentarer
Postat av: pezze

hoppas det inte e ngt allvarligt med lille TS... o det e ngt lätt o bota/fixa med ngn medicin o att det inte blir en dyr faktura!!! :S



kramixx på dig

Postat av: Anonym

Håller verkligen tummarna för lilla söta Drottningen Sol! KRAM

2012-06-10 @ 23:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0