Husmorstips

Texter snodde jag från "Damernas dassbok"


HUSMORSTIPS för den moderna kvinnan

HUSMORSTIPS 1: Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.
RIKTIGA KVINNORS TIPS: Sug ut glassen genom botten på struten, snälla nån, förmodligen ligger du ändå på soffan och äter den.

HUSMORSTIPS 2: För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.
RIKTIGA KVINNORS TIPS: Köp pulvermos, det håller ett år.

HUSMORSTIPS 3: När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd, använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.
RIKTIGA KVINNORS TIPS: Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.

HUSMORSTIPS 4: Om du har svårt att öppna burkar, prova latexdiskhandskar. De ger ett grepp som inte glider och gör burköppnandet enkelt.
RIKTIGA KVINNORS TIPS: Be "Den onödige" att öppna, medan han sitter på sin ända och ser på tv.

HUSMORSTIPS 5: Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den håller sig färsk i flera veckor.
RIKTIGA KVINNORS TIPS: Selleri? Aldrig hört talas om.

HUSMORSTIPS 6: Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.
RIKTIGA KVINNORS TIPS: Överblivet vin??

HURSMORSTIPS 7: Pensla pajskalet med lite vipsat ägg för att göra pajen glansig.
RIKTIGA KVINNORS TIPS: På förpackningarna står det inget om pensling med ägg, så det hoppar jag över.



Ha ha ha! Lite humor ska man väl ha? ;)

 Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Neta

Heheee, har ozå den i dassböckerna härhemma S! Saknar dig, KRYA på dig! <3

2012-05-31 @ 08:04:01
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Fridolfina

NETA: Det var från DIN dassbok som jag snodde texter! =) HAHAHA! Kraam

2012-05-31 @ 12:34:17
Postat av: Neta

Kom du ihåg utantill? :O

2012-05-31 @ 12:35:25
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Fridolfina

Nej gud bevare mig, om jag kunde komma ihåg texter?! Jag fotade med min mobil. ;) Fniss fniss!!!

2012-05-31 @ 15:37:45
Postat av: Neta

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL hårt! ;) Puss

2012-05-31 @ 17:13:59
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0