Lång resa

Hej hå!
 
 Idag har det varit lång dag. Igår också, det gick hyfsat bra att åka till min moster, tror halvvägs då kissade Tova Sol i buren men hon är en smart katt - så hon löste det själv med att krafsa ihop liten filt till en liten hög sen ligga på hårda burgolvet men det var iallafall rent! =)
 Hos moster var hon lite rädd, vi fick stänga in i gästrummet eftersom de har redan en katt Smilla - det kan bli bråk för det är ju Smillas hem så gäst-katten Tova Sol får stänga in i gästrummet. Men under natten när jag och maken sov var Tova Sol pigg och busade. Hoppade runt och lekte berättade min moster för oss imorse då hon låg och hörde. Hihi! Gulligt! Hon har även morrat åt egen spegelbild, i gästrummet var spegeln enorm nästan från golv till tak så hon fick syn på sig själv och morrade. Tur det inte höll så länge - hon tröttnade fort på det. =)
 
 Imorse var det lite brått till UDS, vi hann komma fram i tid! Vi behövde nästan inte vänta så lång tid tills vi mötte vår veterinär. Hon sa att hjärt-ultraljudet är bokat kl 9.20 så vi fick vänta lite mer än en timme. OK, vi satt och pratade, lekte lite med mobilen i väntrummet och såg hur djuren kom och gick....
När de gjorde ultraljudet på hjärtat var intressant att se på. De fick raka bort en bit päls på ena sida sen sätta på gel. Tova Sol gav massor ljud ( förmodligen svordomar som vi inte förstod något av) när de körde staven på hennes sida och kollade hjärtat. Hjärtat såg bra ut och fint = hon är godkänd för behandlingen! YES! Vi hade en vänlig kvinna som ställde som tolk, hon kan lite teckenspråk så hon vill gärna hjälpa oss. All personal på UDS är underbara och hjälpsamma mot oss. Jätteskönt! =) Sen var det dags de tog Tova Sol då började jag grina, fyfan! Kvinnan som var vår "tolk" började nästan göra samma sak! Hihi! Jag frågade nyfiket hur fungerade jodbehandlingen egentligen?! AHA! De ska ge henne ett spruta idag i nackskinnet, ca 1 ml radioaktiv jod. Det var allt! Men då börjar det = hon blir dåsig, trött, kanske vill inte äta, sur osv av behandlingen samt radioaktiv i sig som gör hon får inte möta någon annan typ. Men strålningen ebbar ut ganska fort i början därför får hon bli utskriven på fredag. Sen ebbar det ut sakta de sista kvar hos min mamma, då är hon färdig och redo komma hem hit! =)
Jag längtar redan hårt efter 13 oktober då får vi åka och hämta min lilla drottning!
  TACK Räkan för kattvakt åt Marco igår och idag! =)
 
 
Foto togs 14 aug - riktigt sött då Tova Sol valde en bekväm (?!) plats att softa på! =)
 
Nästa inlägg lovar jag det blir roligare än bara svammel kring om min katta Tova Sol! Hehe!
 
 God kväll!

Kommentarer
Postat av: pezze

nää.. blogga hur mkt du vill om dina katter... bra för mig o veta lite nyheter om hur det e med dig o dina katter, m.m...
kram

Postat av: Anonym

Åh, vad fint folk och nära com kan ställa upp för hjälp med tova under behandlingen! Håll ut! Jag håller tummarna! Puss puss

2012-09-26 @ 22:43:01
Postat av: Dara

<3

2012-09-26 @ 22:45:05
Postat av: Neta

Sööööt bild! Bra motiv jämfört med bakgrunden, fniiiiiiss! <3 <3

2012-10-22 @ 19:28:07
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0