Bebisbesiktning godkänt!

Hejhej!
 
 Inatt har Evy varit snäll - hon vaknade bara en gång vid 3 tiden på morgonen och ammade, sen somnade hon igen efter ca 30 min! Jag gapade hakan. WOW, tack snälla gullebarnet! La henne i spjälsängen och väntade lite ifall hon skulle ångra sig och skrika. Men inget hände. Så man fick lite mer sömn. Evy sov fram till ca kl 8. Ibland är det skönt få lite extra sömn. =)
 
 Idag har man träffat Evys BVC sköterska Åsebritt. Lilla prinsessa har blivit mätt och vägt. Nu har hon vuxit 2 cm, alltså 50 cm. Och hennes vikt har passerat sin födelsevikt 2960 och nu är hon på 2980 gram! Åsebritt tycker det ser jättebra ut och uppmuntrar mig fortsätta amma. Vi får se nästa vecka hur det går med vikten. Jag frågar henne om man måste väcka Evy varje 5:e timma för att amma. Åsebritt säger det behövs inte nu när hennes vikt är bra så nu får Evy sova hur länge hon vill och vakna hungrig så är det bara att amma henne. Vi får se hennes vikt nästa vecka hur det fungerat. Jag är glad! Jag hatar väcka Evy, se hur sött Evy sov och då förstör man det.... GAAH! Nu slipper vi göra det! =)
 
När vi kom hem från familjecentret så beslöt jag o maken gå ut en promenadrunda med Evy i den knallröda barnvagn. Skön väder ute! Evy gnällde lite i början men när hon fick napp så somnade hon. Tommy filmade lite runt med sin nyköpta filmkamera ( som han har filmat också då jag födde Evy - inte hela scenen men bit för bit...Hehe!)
 
 Ja nu ska jag ta lite tupplur. Evy har dålig mage idag, stackarn så hon har inte sovit mycket på e.m efter vi har promenerat. Enda hon vill snutta mina bröst och bajsa. Stackarn. Misstänker det är middag igår jag åt var nog aning stark kryddat och lök i. Hoppas magen blir bättre snart.
 
 Avslutar med lite kul, som vanligt! =)
 
Nollan försöker lösa problem - ja på hans sätt! =)
 
 Ha det bra, folks!!!! KRAM
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Neta

Va skönt, nu får Evy bestämma, o då får ni ju också sova längre ;) Heja heja Evy! Vi ses ikväll, PUSS!
Cp serietripp :P

2013-04-05 @ 11:07:30
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0