Slemmigt

Hej hå!
 
 AHHH lördag idag! Har sovit lite längre på morgonen... jag försökte iallafall! Tova Sol väckte mig plikttrogen vid kl 6! Jag klappade halvhjärtat och försökte somna om. Lyckades fram till 7.... sov igen... kl 8. Nåväl det får duga! =) Tova Sol väckte, pillade, tassade, låg på mig - gjorde allt för att jag skulle upp! Hehe!
 
 Igår kom jag hem från jobbet och såg i toan att jag har blött lite. Vad är det nu då? Ringde till förlossningen. Min barnmorska sa varje besök på MVC " du måste ringa förlossningen om du känner inte barnet röra på sig, eller börja blöda eller något som inte stämmer...!"  Dåså! Jag lydde och ringde. De gissar det är slemproppen. Va? Redan!!!  Hon sa att det inte ska betyda jag ska föda imorgon, utan det kan även dröja veckor tills värkar sätter igång. Bara att hålla ett öga på jag inte blöder rent blod då ska jag ringa upp igen. OK!  Jag mår bra. Barnet mår bra. Så det är bara att ta det lugnt. =)
Blödningen avtog sen. Jag sov ganska bra inatt. Imorse allt vanligt igen. Min make börjar tjata vi måste packa ner en förlossningsväska! Han tycker jag bör sjukanmäla mig från jobbet, det är ju min sista arbetsvecka nu på måndag-fredag sen har jag semester.  Själv vill jag nog jobba för jag har några saker som måste fixas innan jag kan koppla av. Annars tänker jag bara på dessa dumma saker härhemma! Vaddå kontrollfreak?!? Hehehe! Ja får se hur det blir. Det fixar sig!
 
 Igår tog man äntligen magbild på mig, hade inte haft tid när min mamma var på besök hit förra helgen.
 
  
Jag + Lill-tomaten, v. 36. Marco syns lite på bilden också! Hehe!
 
 Imorse åt jag kanongod frukost! Mumma! Aptiten är inte fel på! =)
 
 
 
 TREVLIG HELG!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Neta

WIOOOOOO, NEDRÄKNING :) :)
Finfina bilder å den sista såg smarrigt ut ;) KRAAM

2013-02-25 @ 12:21:51
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Linda

Min Nova kan väcka mig 5, huu! Raglar och snubblar på väg till hennes matskål varenda morgon!

Säger som Agneta...NEDRÄKNING:). Kramar

2013-02-25 @ 21:47:46
URL: http://okomplicerad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0