Prinsessan

Hej hå!
 
Nu har sommaren äntligen landat, och hoppas det blir många soliga dagar! =)
 
 Ja Evy lilla prinsessa bara äter och växer! Den 18 juni får hon sina första sprutor. GULP! Sen 19 juni ska jag till Specialmödravården vad nu jag ska göra där vet jag inte men jag gissar uppföljning efter sfinkterrupturen. Jag har suttit rätt ofta gynstolen - mitt rekord här året! Puh! =)
 
Annars är allt bra, jag o Evy har varit på babymassage första gången i onsdags. Evy gillade det! Hon skrattade hela tiden, tills vi var klara då var hon missnöjd. Ska dit igen nu på onsdag och få se om hon gillar lika mycket som förra gången. Spännande! Lite skönt för mig komma ut o göra lite roligt också.
 
 Vi har skaffat hem babygym, den blev populär, inte bara Evy gillade det utan fler andra. Bilden säger mycket här;
 
   Kö till babygym....
  Tjohoo! Lekdags! Marco tror väl han är en bebis också.
 
 Även alla leksaker som tillhör Evy anser Marco det tillhör honom, ibland försvinner leksaker plötsligt då vet jag direkt vem är boven bakom dramat! =)
Tova Sol är inte intresserad av babygym, hon har gått där och luktat, pillat lite på leksaker men var inte himla imponerad. Hon vill hellre ligga på min knä och gosa men tyvärr är knäet ofta upptagen pga Evy och amningen. Sorry, gumman! Tova Sol ligger ofta bredvid och väntar tålamodig för att se om hon har nån chans ligga på min knä men ibland får hon sucka och vända sig till husse istället och ligga där.
 
 Nu har värsta stormen ebbat ut - de flesta släkt, vänner och familjer har besökt hit och träffat Evy. Mindre tjat i mobilen nu " när får vi träffa Evy?" hehehe!
 
 En av bästa köp jag har gjort, är en sjal som man kan bära Evy. Inte svårt att fixa sjalen och sen stoppa ner prinsessan. Vi har gått till ICA några gånger. Men nackdelen är att sjalen gör man blir jättevarmt, ibland kan Evy börja gnälla. Så det gäller handla snabbt!
 
   Första gången vi använder sjalen. Evy var lite tveksam till det men nu idag funkar det finfint. Hon tycker det är kul att se runt än ligga i barnvagnen. Ibland somnar hon på min bröst. Mysigt!
 
 Jag o Tommy börjar planera Evys dop, det blir nog nån gång i juli.
 
 Evys framsteg: Nu kan hon börja greppa, men inte riktigt hålla i saker än, det är på väg! =)
 
Katterna mår finfint de är glada vi har balkongsdörren ofta öppet så de får springa ut o ta en nypa frisk luft samtidigt spionera på grannar! Härligt att sommar är här! =)
 
 Finaste sötaste prinsessa Evy!
 
Foto togs av Evys gudmor Neta då vi besökte henne och hundarna den 25/5.
 
 Nu tar min make MIN bil och åker iväg - han har varit superduktig och tappat bort tagg, en liten skit föremål som man kan öppna till garaget med. Så hans bil Harry sitter inlåst i garaget och gissa vem som får fixa en ny tagg? Jo JAG! Imorgon måste jag o Evy till hyresvärden. Ja se karlar! Hehe!
 
 Ha en skön söndag! Tänk! Det är juni nu och SOMMAR! Yeah!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Neta

Jaa, äntligen är de JUNI och VARMT! <3 Underbara bilder på Evy som alltid *love*. Blir såå spännande att följa hennes utveckling, dramaqueen ;) *kram*

2013-06-04 @ 07:55:15
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0