Lill-tomaten Evy

 
Hej!
 
 Oj det har varit full fläkt hemma med tösan och allt! =)
 
Nu har hon fått ett namn och ett persontecken!
Hennes tillstalnamn blir EVY. Det betyder liv. Och så hette min mormor det också, som gick bort 2009.
 Hennes andra nam blir Inger och Gerd. Det känns verkligen bra! Persontecken är "liv" men det räcker bra med bara en hand.
 
 Hon äter, bajsar, skriker, sover, suger på fingrarna och tittar med sin stora ögon på allt. Sötnos!
 
Igår har jag varit på kvinnokliniken tidigt på morgonen 7.30 på akuten för jag misstänkte att jag har brusit upp några stygn därnere då jag blev ihopsytt efter jag födde Evy. De kollade upp och sa det stämmer men det var bara själva hud och liten öppet, ingen fara alls. Det kommer självläka men självklart kan ta längre tid upp till 2 månader liksom. Man får ha tålamod! =) De tyckte iallafall det var bra jag är uppmärksam med det.
 Annars allt OK med mig. Skönt! Hem och så vilade vi ut oss. Kl tre på em fick vi hembesök av BVC sköterska och tolk hit. Lite lyx med hembesök! Marco vill charma ordentligt och snokade i BVC sköterskans väska, han hittade nån glitter och började leka med. Alla skrattade. Jag fick heja honom och tog fram hans favorit musleksak så glömde han genast den där roliga glittiga saken! BusMarco!
 
Ja Evy mår bra hon går upp i vikt. Vi pratade lite om amningen, förlossningen och lite annat också. Ska träffa henne igen 4 april då ska man mäta och väga Evy. Spännande!
 
Evys mormor kommer idag med skötbordet - äntligen! Vi byter blöjor på matbordet hahaha! Lite fantasi ska man ju ha. Eller hur!
 
 
Den allra sista gravid bild på mig! Söndag 17/3 då jag hade vattenavgång.
 
 
 
 Ha det bra folks! =)

Kommentarer
Postat av: Neta

Jaaa, bra med en sista bild! Värdig minne! Rå ;). Mysige Marco! <3 Härligt att mormor är på väg. Vi ses snart, KRAM!

2013-03-26 @ 10:39:17
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Neta

Tack igen för igår ;) Saknar er REDAN som vanligt ;)
*KRAM*

Svar: <3 <3 <3
Fridolfina

2013-03-28 @ 08:42:56
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Dara

<3

2013-03-29 @ 20:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0