Lite nytt...

Hejhå!
 
Ja veckan har snart passerat. Nu är det söndagkväll men ute är fortfarande ljust - underbart måste jag säga! Vi går mot ljusare tider. Skönt! =)
 
 I måndags väntade jag förväntansfullt på soffan men de kom aldrig. Jag ringde och kollade, det visade sig de hade problem med leverans, så soffan har inte kommit till deras lager än. De lovar höra av sig så fort soffan har kommit. De sa det kan ta upp till 2 veckor. Suck suck! Snacka om jag blev helt besviken!
MEN i fredags fick jag och maken meddelande - att soffan ska komma nu på tisdag! YES! De ska komma mellan 9-11 på fm och bära upp soffan även montera upp den. Jag behöver inte ens lyfta min lilla finger för att hjälpa till. Bara titta på karlar som får stånka, svära och meka ihop. =)
 
Sen har man varit en sväng till MVC i tisdags på vanliga kontroll. Jag fick vikarie barnmorska eftersom min BM hade ledigt. Jag mötte två tolkar i väntrummet. Jag sa " ehh brukar det inte vara en?" sen AHA ena var en tolkelev. Ja inga problem sa jag. Sen mötte jag min vik. BM och det visade sig också att hon hade också en BM-elev med sig. Hahaha hur ofta händer det? Vi blev plötsligt 5 personer i litet rum! *Fniss!* Lite kul det där. Kontroller såg bra ut. Skönt! Båda jag och Lill-tomaten mår finfint.
 
 Dagen därpå alltså onsdag for jag till USÖ och tur att jag hade bokat tolk själv i förväg för det visade sig idiot till läkaren har inte bokat tolk igen. Skitdåligt! Jag fick träffa honom och en annan barnmorska, vi gjorde ultraljudet. Jag såg ingenting hur Lill-tomaten såg ut, allt var en röra. Öhhh?? Där.. revben! Sen öhh...??? Där är huvudet... sen öhhh...? Medans barnmorskan sa "ja knät där... benet... du kan mäta det där och där... bra..." medans jag försökte tyda själv.. Hur såg man fan det var knäet?! Hehehehe! De var väl vana, inte jag! De har kollat röntgenbilder på bäckenbotten som jag har gjort för ett par veckor tidigare och nu har man kollat barnet via ultraljudet hur stort h*n är ungefär. De kommer fram till jag kan ha normal förlossning det är på gränsen och barnet är inte heller så stor. Ca 2,8 kg. Ja OK! Då vet vi, till sist hur det blir med mig.
 
Ja i fredags har jag irrat litet på stan med en vän, skönt ha lite sällskap. Äntligen gick jag till frissan och klippte mig - de klippte bara bort slitna håret det var ingen speciellt märkvärdigt. Men skönt iallafall! Sen till apoteket. min älskade Levaxin tog slut. Därefter till banken. Min bankkort var mycket supersliten! Skojar inte, ibland kunde man inte avläsa kortet när jag försökte dra kortet i mataffären. Man fick kämpa lite tills det funkar. Men det visar sig att de har skickat en ny bankkort redan på väg till mig! Jaså? Vad bra då! Men tyvärr i fel efternamn det innebär jag måste ändå dit snart igen och be om en ny med rätt efternamn. Ja det är alltid något.... =)
 
Igår har jag och maken besökt till slut fotografen och ordnat bröllopsboken från våran bröllop i somras! Snacka om vi drööööööjde med det så länge! Hahahaha! Men nu är det iallafall på gång! Fotografen tippar att allt blir klart nog om ett par veckor. Han tittade på min mage. "Hoppas vi hinner, du sa 3 veckor tills barnet kommer?" Hihihi. Ja det ordnar sig alltid!
 
 Nu har man uppdaterat litet vad som har hänt här veckan! Mycket att läsa va? Hehehehe.
 Idag har jag latat mig, sett en hyrfilm "ParaNorman" och sen spelat lite WII med min make. Just nu är maken hos sin kompis, förmodligen ser de på film eller spela tvspel som vanligt. =)
 
 Ha en skön söndag, allihopa! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: dara

Aha! Uppdaterat att man vet vad som har hänt senast hemma hos tomaatti!:-) är paranorman bra? Puss

2013-03-10 @ 18:22:28
Postat av: pezze

uj uj.. vilka idioter dom e som inte kan komma ihågo boka tolk te ert möte :-/

men vad bra att ni får soffan på tisdag så slipper ni väänta o vänta tills de kommer...
mewn hoppas dessa snubbar e snälla o schyssta...

hmm..
paraNorman..
e det en animerande film du snackar om?!?!'
om det e det så..
så snälla berätta om den e bra i så fall.. :)
själv vill jag se på hotell transylvania :-P

pöss på dig gumman :P

Postat av: Neta

Härlig o bra uppdatering TomatGumman! Ser sååååååå mycket fram emot Lill-Tomat och då blir de ju dags för en liten körsbärs-tomat bredvid F-Tomat på armen ;)) PUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSS KRAAAAAAM <3

2013-03-11 @ 09:15:09
URL: http://wisserangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0