Sliten vecka! Hehe!

Hej!
 
 Oj vilken vecka! I måndags kom lilla tösa ut till vida världen, och vi nyblivna föräldrar är självklart glada men ock slitna! Hihi. Hög med disk väntar i köket. Båda jag och maken låtsas som det rent och fint där! HAHA!
Äsch det kommer gå bra. Vi är ju ovana helt enkelt! Jag har träningsvärk i båda armar från början, är ju inte van hålla en bebis så mycket men nu börjar mina armmuskler vakna till liv och jobbar. Så nu känns det bättre. =)
 
 
Trött tös efter amningen!
 
Imorgon får vi hembesök av en sköterska som ska titta till barnet om allt OK. Vikt och så. Hoppas hon har gått upp lite! <3
 
 Katterna är snälla och tålamodiga härhemma. De är helt underbara! Känns hemskt att jag inte hade mycket tid att gosa och ge dom uppmärksamhet men snart snart så... då blir det bättre.
 
Idag är det exakt en vecka sedan då vattnet gick! Och tösans navelstump håller på snart närsomhelst trilla av. Blir skönt! Vi tycker jobbiga att man måste vara försiktiga med den lilla grej på magen. Den sitter fortfarande men kanske idag går den av?
 
  
Tösans lilla naveklump som sitter envist kvar! Och till höger äter jag morgon och kväll, en vidrig medicin som heter Inolaxol - den gör så att jag inte får förstoppning i magen. Men den medicin är hemsk! Tur att man kan blanda lite med fil och sen snabbt svälja ner rubbet! Hihi! Jag äter även Paraffinemulsion och den tycker jag är gott! Barnmorskor på BB sa det var inte många som säger paraffinemulsion är gott! *S*
 
Nu ska jag äta lite och sen försöka diska lite innan lillan vaknar och amma igen. Därefter hoppas jag på jag får lite tupplur på e.m/kväll då orkar jag med nattens äventyr. Hon är piggast då! =)
 
  Kram från oss kaos familj! <3
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Neta

Sååååååå mysig hon är på bilden där hon somnade gott efter maten! *love hårt* JA, vilken VECKA!!!! Nu är det en NY vecka, tänka dej, tiden bara GÅÅÅÅR! *NJUT ordentligt* Vi ses snart igen ;)) *KRAAAM*

2013-03-25 @ 08:03:04
URL: http://wisserangels.se
Postat av: Linda

Å...grattis till lilla Tösa:).

Snart är ni proffs och kan diska med en hand och bära fina Tösa runt den andra armen:).

2013-03-25 @ 19:06:08
URL: http://www.nakit.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0