Älskade hatade Sfinkterruptur!

Hello!
 
 Ja, sfinkterruptur... vad säger man om det? =)

Fick det när jag födde ut Evy, jag sprack och blev ihopsytt. Inget nytt direkt. När jag kom hem från BB blev jag helt plötsligt knäpp och började städa hemma så att stygnen gick upp. Fan fan!
Åkte in till Kvinnokliniken akuten på måndagen, då Evy blev exakt en vecka gammal - då undersökte de mig och sa ja jag har spruckit men inte så farligt. Mest på huden som sprack. De ska kunna självläka. Jag fick använda bedövningsgel Xylocain hur mycket jag vill om det gör ont så är det bara att smörja på såret.
 
 Ja, några veckor efter och såret blev inte ens bättre, till slut började jag ha mer och mer ont istället. Har svårt att sitta eller ligga bra, ibland har jag även svårt sova pga obekvämt med idiotiska såret. Jag ringde till Kvinnokliniken men tyvärr har de sån "telefonbokning" det innebär man ringer och lämna in mitt telefonnummer och sen vänta på en viss tid de ska ringa upp mig. Jag gav även ut FÖC nummer. Men de ringde ändå direkt till tal-telefon inte till texttelefon. *SUCK* Idioter...!
Så jag fick be min mamma hjälpa mig. Så fick jag ett tid hos Kvinnokliniken på självaste Valborg den 30 april. Jag bad min make ta ledigt från jobbet för jag hade känslan att jag kommer inte kunna köra bil eller ens gå normalt efter jag har varit hos kvinnokliniken! Så han tog ledigt. Snällt!
 Jajamän, de såg att såret blev inte så bra samt en stygn satt envist kvar. De klippte bort stygnen som var bara pyttesmå tråd, typ max 1 cm eller mindre, och den var jäkla irriterande! Skönt bli av med den! =)
Sen sa läkaren att såret har egentligen läkt bra men överflödiga hud runt såret som var nog problemet jag kände av. Så de gav bedövning och sen klippte bort huden runt... Behöver jag säga det var inte kul?! Fyfan!!!!!! Jag låg där och kunde känna hur de klippte bort.... ritsch ritsch..... usch! TUR att min make följde med, inte bara för han passade Evy utan körde hem jag hade sååå ont efteråt! Jag gick långsamt, en 90 åring med rullator kunde säkert gå lätt förbi mig typ!
 
 Läkaren sa jag ska inte behöva ta mer Xylocain, och försöka gå runt hemma utan trosor, ha gärna på mig kjol eller klänning så läker såret fortare och bättre. Återbesök om 2-3 veckor då håller vi tummarna det läker bra det här gången!!! Annars risken finns vi ska prata om plastikoperation (!!!!) om problemet fortsätter.
 Kanske passar på få lite ansiktlyft och större tuttar? Haha nejdå! Tror mer de menar nog att de måste göra allt från början om såret är inte bra. Gulp!
 
 Nu jäklar ska det läkas och vill höra goda nyheter när jag är på Kvinnokliniken om 2-3 veckor! =)
Just nu känns det bättre i alla fall, jämfört med innan! Hoppas nu rullar det på rätt håll!
 
 Slut på gnäll! Ha en skön Söndag allihopa!
 
 
 
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Neta

JAaaa, vilket "helvete" HÅLLER tummarna att de läks PERFA ...
HAHA större tuttar o rumpa o fettsuga låren, mage, göra läppen större, bröstupplyft, lika bra nu när man är där *ASG*
KRAM

2013-05-05 @ 13:20:41
URL: http://wisserangels.se
Postat av: pezze

Åhh.. vilket smärtsamt helvete du har gått igenom... brrr..
Styrkekramar från lilla mej... :-*

2013-05-07 @ 02:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0